ועדת הכספים אישרה סופית: 888 מיליון ש"ח לחינוך

לאחר למעלה משבועיים של דחייה, ויכוחים סוערים, אף בתוך הקואליציה, אישרה בסופו של דבר ועדת הכספים את ההעברה התקציבית למשרד החינוך בסך 888 מיליון ₪, בין השאר למימון קייטנות מסובסדות לכיתות א' וב'

23.06.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ועדת הכספים אישרה סופית: 888 מיליון ש"ח לחינוך

לאחר שרביזיה (בקשה להצבעה חוזרת) שהגישו מספר חברי כנסת מהאופוזיציה, נפלה ברוב של 8 נגד הרביזיה ו- 5 בעדה, כלומר בעד לפתוח את הדיון מחדש.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): נוכח מחאת חברי הכנסת, חידשתי את הדיון בהעברה התקציבית למשרד החינוך בשבוע שעבר ועתה נדרש היה לאשר אותה סופית.

ההעברה כוללת 500 מיליון ₪ למימון הגידול הטבעי במערכת החינוך בכל ההיבטים, בינוי, קליטת עוד תלמידים, מורים וכד', 175 מיליון ₪ להארכת שנת הלימודים לכיתות א' וב' במסגרת קייטנות מסובסדות ועוד".

יו"ר הוועדה סלומינסקי דחה את טענות חברי האופוזיציה שדרשו לפתוח את הדיון בהעברה התקציבית מחדש ואמר, כי "לאחר שבשבוע שעבר האופוזיציה קראה לקיים את ההצבעה באופן מידי ברגע שראתה שברגע נתון היה רוב לחברי האופוזיציה, לאחר דיון שהתקיים בהעברה, עתה לא היתה כל סיבה שלא לאשר את ההעברה החשובה הזאת. זאת במיוחד נוכח העובדה שאנחנו כבר בסוף שמנת הלימודים ויש לאשר תקציב לקייטנות המסובסדות".

תגובות

מומלצים