מכתבי פיטורים לאלפי סייעות בחינוך המיוחד

עם תחילת החופש הגדול מפוטרות אלפי סייעות המשולבות בחינוך מיוחד וגם בחינוך הרגיל ומועסקות שוב עם החזרה לשנת הלימודים. ממחר יכנסו לתוקף מכתבי הפיטורים של כ-3500 סייעות, השלטון המקומי מתנער מאחריות.

01.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מכתבי פיטורים לאלפי סייעות בחינוך המיוחד

כבכל שנה, ה-1 ביולי מגיע ואיתו מגיעים הפיטורים של הסייעות המשלבות ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך.

הגורם הישיר הנמצא בקשר עם ילדי ישראל בגנים הן הסייעות. מדי קיץ נדרשות אלפי סייעות השילוב בחינוך המיוחד להידפק על דלתות הביטוח הלאומי ולבקש אבטלה, כשהן אינן מקבלות תשלום במשך חודשיים בשנה.

זאת בשל התנערות השלטון המקומי מתשלום אחיד במשך 12 חודשי שנת העבודה, אף על פי שתקצוב משרד החינוך הניתן עבור כל 12 חודשים.

דיון נערך בועדת החינוך על מצבן של הסייעות בניסיון למנוע את פיטוריהן ביוזמת ח"כ פנינה תמנו שטה (יש עתיד), ח"כ זהבה גלאון (מרצ) וח"כ מירב מיכאלי (העבודה).
 
סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד): "אי אפשר להסתכל על הסייעות כאל שפחות, הכסאות הריקים היום בועדה מראים עד כמה הסייעות הן קבוצה מוחלשת, הן יודעות שרק עצם ההגעה לכאן כדי לדון בזכויות שלהן תגבה מחיר המהווה אחוז לא מבוטל ממשכורתן, כ-2700 ש"ח בחודש, אין להן את הייצוג המתאים למאבקן המוצדק".

" אני מקווה שתצא מכאן קריאה אופרטיבית ואל לנו לחשוב שמאחר שאנו עומדים בפתח היציאה לחופש הגדול נרפה מהנושא. התנערות השלטון המקומי מאחריות וגלגולה להסתדרות מקוממת ומבישה, מדובר באיכות העסקתן של הגורם הישיר האחראי על שלומם של ילדינו שעות ארוכות מדי יום ביומו".
 
יש לציין כי ארגון ההסתדרות היציג נמנע מלהגיע לדיון בועדה.

תגובות

1. עדי לפני 10 שנים
שתיקה כהודאה רועמת

מומלצים