משנים את החוקים

לראשונה בישראל: הפקולטה למשפטים באונ' חיפה מאפשרת קבלה ללימודים על סמך מבחן קבלה. השינוי נכנס לתוקפו כבר בתקופת ההרשמה הנוכחית לקראת שנת הלימודים תשע"ה.

03.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משנים את החוקים

עד כה התנאים לקבלה לפקולטות למשפטים הסתמכו על שילוב בין תוצאות המבחן הפסיכומטרי וממוצע הבגרות (סכם). אולם פיילוט שנערך בפקולטה באונ' חיפה במהלך השנה החולפת, הוכיח את חששות המרצים כי קבלה ללימודים עם סכם גבוה לא מבטיחה ממוצע ציונים גבוה יותר במהלך התואר.

החל מהשנה, החליטה הפקולטה להוסיף בחינת התאמה למועמדים אשר קרובים לסף הקבלה הרשמי. הבחינה תיערך בשני מועדים, ה-1 ביוני וה-14 באוגוסט והצלחה בה תאפשר קבלה ללימודים כתלמיד מן המניין. למבחן הראשון רשומים כבר כארבעים מועמדים המבקשים להתקבל לפקולטה.

המהלך החדש לא יגדיל את מספר הסטודנטים שיוכלו להתקבל ללימודים בפקולטה, אלא ייצור תמהיל סטודנטים חדש המושתת בחלקו על יכולת חשיבה משפטית, יישום צורת למידה וזיקה לתחום, את אלה ינבא המבחן.

פרופסור אורן גזל אייל, סגן דיקן הפקולטה למשפטים, מסר בתגובה: "הפסיכומטרי והבגרות לא חזו טוב מספיק את יכולותיהם של הסטודנטים. בסופו של יום, לימודי משפטים שונים מלימודי כלכלה, מחשבים הנדסה או שפות וציון הקבלה של הפסיכומטרי לא עושה הבחנה בין התחומים השונים. אנחנו רוצים לקלוט את מי שיהיו המשפטנים הטובים ביותר, ולשם כך עלינו לבחון אם הם צפויים להיות המשפטנים הטובים ביותר, ולא להסתפק בהערכה כללית של ציון הפסיכומטרי שלהם. רק מי שציוני הבגרות והפסיכומטרי שלו טובים יוכל לגשת למבחן ההתאמה. אבל במקום לקבוע נקודה אחת שמעליה המועמד מתקבל ומתחתיה הוא נדחה, אנחנו קובעים טווח של ציונים, שמעליו המועמד או המועמדת מתקבלים, מתחתיו הם נדחים ובתוך הטווח הם מקבלים הזדמנות להוכיח עצמם במבחן ההתאמה".

תגובות

מומלצים