מגיד לא זכה לראות את הראיון שלו

מגיד אבו רוכן איש התרבות בתיאטרון שהפך את הסיפורים להצגות, מה שמשך את כולם להתעניין ולצפות, בראיון לפני שבוע מגיד מספר על המאפייה והמעיין שהיו למוקד תקשורת בכפר, היום מגיד הלך לעולמו, לסרטון

13.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מגיד לא זכה לראות את הראיון שלו

מגיד אבו רוכן יליד 1939, אהב בצעירותו לקרוא, למרות שלא הצליח בבית הספר, מגיד הלך בדרכו של אביו שיח' אדיב חסין אבו רוכן ז"ל, שאהב ללמוד והתעניין רבות בהתפתחות התרבות במזרח התיכון.

מגיד הבין מהר שמעשיות שמספרים בשכונה ניתן להפוך להצגות תיאטרון וזה מה שעשה, למשל מגיד מתאר את בית המאפה שהנשים היו מגיעות אליו עם הבצק והאופה היא מכניס את הלחם לתנור ובזמן הזה הנשים היו מריצות את כל הסיפורים של הכפר בבית המאפה.

תוך תקופה קצרה הפך מגיד מאדם רגיל שלא למד לאיש חינוך ומאמן מוזיקאלי והכל נבע מהחוכמה שרכש מאביו אדיב ז"ל.

מהזיכרונות של מגיד רבים שניתן ללמוד מהם לדורות הבאים, איך הדרוזים שרדו בתנאים קשים ולמרות הכל שמרו על עצמם.

מגיד סיפר על שתי העדות בעוספיה הדרוזים והנוצרים שחיו כאחים, לגבי התושבים המוסלמים שחיים היום בעוספיה מגיד אמר שהם הגיעו בתקופה הראשונה להקמת מדינת ישראל, לפני זה הם לא היו.

סיפורים רבים על איש התרבות מגיד אבו רוכן שעשה רבות והיה מוכר להרבה ותיקים, גידל משפחה למופת ובעיקר השקיע בחינוך כמטרה להתפתחות הכפר הישן.

מגיד אבו רוקן

מגיד חלה בשנה האחרונה במחלת ריאות נדירה, מחלה קשה שנובעת מכל מיני סיבות שאין להם הסבר לגביו, יתכן שהוא נדבק מזיהום אוויר שהיה חשוף לו זמן רב ולא הרגיש.

מגיד אבו רוכן התייצב לראיון, ענה על השאלות שלנו והבטיח שעוד יוציא את ספרו החדש, היום בבוקר מגיד הלך לעולמו בעוספיה בגיל 75, השאיר אישה וילדים אוהבים שחיבקו אותו עד הרגע האחרון.

יש לציין שכל מי שהכיר את מגיד ז"ל מדבר על איש שחזה מצב המעבר מחיי הכפר הישן לעולם הגדול, בזמן שכולם היו יושבים ומקשיבים לסיפורים של עצמם או של המספר, בין רגע הפכו דבוקים למקלט הרדיו לשמוע מה קורה מסביב וכך החיים בעוספיה כמו בכל ישראל עברו למקום אחר, שכל אחד דואג רק לעצמו.

מערכת פורטל הכרמל שולחת תנחומים למשפחתו של מגיד ולתושבי עוספיה על אובדן איש יקר כמו מגיד ז"ל ושלא תדעו עוד צער.

 

לדברים שאמר לנו מגיד ז"ל לפני מספר ימים, בסרטון

 

{YouTubeVideo id=noSHyHQEvs8}

תגובות

7. رضا شاهين לפני 10 שנים
تعزية
6. جارنا לפני 10 שנים
اللة يرحمو جار الرضا فقدي كبيرة
5. לוזאן אבוסעדה לפני 10 שנים
الله يرحمك
4. فؤاد عطشه לפני 10 שנים
الرحمه
3. דלאוי לפני 10 שנים
הלך היום בעיספיא איש יקר
2. اركان ابوركن לפני 10 שנים
ابو الرايق فقده للمجتمع وللعائله
1. دلوانيه לפני 10 שנים
من تلداليه

מומלצים