אומרים לא לקיצוניות ומשלבים ידיים לשכנות טובה

סובלנות והדברות, תומכים ביישובי הדרום וגם שומרים על שגרת החיים בעמק, מנהיגי האזור, ראשי ישובים, אנשי דת, אישי ציבור בולטים ותושבים השתתפו בכנס הידברות שיזמו ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר וראש המועצה המקומית זרזיר עאטף גריפאת.

14.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אומרים לא לקיצוניות ומשלבים ידיים לשכנות טובה

"לא ניתן לקיצוניים להחריב שנים ארוכות של קיום משותף, מכבד ודמוקרטי".

ראשי רשויות שפרעם, איכסאל, טבעון, בסמת טבעון, מועצה אזורית מגידו, עילוט, שיבלי, כעבייה, סוועאד חמירה, הממונה על המחוז במשרד הפנים אורי אילן, מפקד המחוז הצפוני במשטרה ניצב זהר דביר, ראשי יישובים במועצה האזורית עמק יזרעאל, מנכ"ל רשות הניקוז, מנהלת בית חולים העמק, ד"ר אורנה בלונדהיים, חברי מליאת המועצה האזורית, אימאמים, מנהלי בתי ספר, קציני משטרה, אישי ציבור ותושבים, גדשו את האולם בזרזיר בו התקיים מפגש הידברות ביוזמת המועצה האזורית עמק יזרעאל והמועצה המקומית זרזיר.

המפגש התקיים תחת הכותרת "אומרים לא לקיצוניות ומשלבים ידיים לשכנות טובה, סובלנות והידברות", והוא פרי יוזמה של ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, וראש המועצה המקומית זרזיר – עאטף גריפאת.

היוזמה למפגש הגיעה עוד טרם החל המבצע הצבאי, כתגובה לרצח שלושת הנערים היהודיים והנער הערבי בשועפט, במטרה להוציא מסר משותף של מנהיגי האזור כנגד מגמות האלימות וההתלהמות, קריאות הנקם וההקצנה ברחבי המדינה. במהלך הכנס, דיברו בזה אחר זה מנהיגי האזור וקראו לשמור על השכנות הטובה ושיתוף הפעולה, לגנות כל רצח באשר הוא ללא הבדל דם ודם ולהמשיך לטפח את המסגרות המשותפות של יהודים וערבים, ביניהם בית חולים העמק בו עובדים ומטופלים יהודים וערבים, יישובי המועצה האזורית ועוד.

ראש המועצה האזורית אייל בצר, אמר במהלך הכנס: "מרגש לראות בהתראה מאוד קצרה את הרבים שהגיעו, גם אלו שצמים טרחו ובאו. לצערנו, אנחנו כאן בעמק יזרעאל הרוב הדומם. באמצעי התקשורת שומעים רק את הקיצוניים ותפקידנו לבודד את הקיצוניים ולהפסיק להיות רוב דומם, אלא רוב עם קול רועם אסור לנו לתת לקיצוניים לקבוע את סדר היום. חובתנו להגן על היצירה המופלאה שיצרנו באזור הזה, בורכנו בשכנות הזו וחובתנו להעביר מסר חד וברור – אין רוב דומם, יש רוב מדבר, מדבר שכנות טובה, שיתוף פעולה ודמוקרטיה".

ראש המועצה המקומית זרזיר ברך את הקהל ואמר: "לא ניתן לקומץ קיצוניים לפגום במרקם היחסים שנוצר לאורך שנים, בימים לא קלים כאלו לא קל לקיים כזו פעילות ציבורית ובכל זאת אנחנו כאן".

ראשי רשויות נוספים שעלו לדבר, ציינו את ההכרח לגנות כל סוג של אלימות ולפתור את חילוקי הדעות בדרכי שלום ודמוקרטיה, לומר לא לקיצוניות ולקלות הדעת וכן לשפיות ולשיקול הדעת. עוד ציינו ראשי הרשויות את הצורך להפגש יותר, להרחיב את שיתופי הפעולה ואת הרצון להוות דוגמא לכל מי שחושבים שאלימות והתלהמות היא דרך לפתור בעיות. הממונה על המחוז במשרד הפנים, אורי אילן ציין בדבריו את כוחם של המנהיגים המקומיים ואת מגמת משרד הפנים לחזק את הרשויות: "נעשה הכל כדי לחזק את ראשי הרשויות שיוצרים בשטח שיתופי פעולה חשובים".

שכינות טובה

במקביל לכנס ההידברות, המועצה האזורית פנתה עם תחילת מבצע "צוק איתן" למועצות אזוריות ברחבי הארץ והציעה להן עזרה, פעילות הפוגתית וסיוע באירוח. בקיבוץ גזית, כבר נקלטו בני נוער מדרום הארץ וביישובים נוספים נערכים ומציעים מגוון אפשרויות תמיכה ואירוח לתושבי דרום הארץ. גם אתרי התיירות בעמק פרסמו רשימה של הטבות לתושבי דרום הארץ במידה ויחליטו להצפין.

ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי  בירך את יוזמי הכנס עאטף גריפאת –ראש מועצת זרזיר ואייל בצר ראש  מועצת עמק יזרעאל.

חולבסקי הדגיש את החשיבות הגדולה של שיתוף הפעולה בין יהודים וערבים ברמה המקומית וברמה הארצית וגינה  בחריפות את הפושעים שביצעו את  מעשי הרצח הנתעבים של שלושת הנערים מגוש עציון והנער משועפת. 

חולבסקי הדגיש את חשיבות קידום הסדר מדיני עם הפלשתינאים וקרא לראשי רשויות לצאת כקריאה ברורה לממשלת ישראל לפעולה נחושה נגד גילויי הגזענות והאלימות ובעד הסדר מדיני.

תגובות

2. מוניר לפני 10 שנים
מחמם את הלב
1. מיואשת מהמצב לפני 10 שנים
עשה לי טוב בלב לקרוא את הכתבה הזאת

מומלצים