כמיל:"המעברים לעזה לא נסגרו ולו ליום אחד כל התקופה הזו"

כמיל אבו רוכן ראש רשות המעברים במשרד הביטחון מדבר על המעברים הפתוחים גם בזמן שטילים מתעופפים לישראל ועל ההתייחסות ההומניטרית שישראל מעניקה לעזה

16.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כמיל:"המעברים לעזה לא נסגרו ולו ליום אחד כל התקופה הזו"

תת אלוף במיל כמיל אבו רוכן ראש רשות המעברים במשרד הביטחון בראיון לרדיו חיפה מספר על פעילות רשות המעברים לאורך כל ימי מבצע צוק איתן.

תת אלוף כמיל: "אנחנו מחזיקים שני מעברים: ארז למעבר אנשים וכרם שלום שהוא העורק הכלכלי המרכזי לרצועה, בכל ימות הלחימה לא סגרנו את המעברים ולו ליום אחד, ישראל לא מסתכלת על תושבי עזה כאויבים ולא נוהגים בענישה קולקטיבית, אנחנו מיישמים כל החלטה של הדרג המדיני ונפעל בכל מציאות אחרת".

תת אלוף אבו רוכן התייחס לסיכול פיגוע שהצליחו בודקי מעבר אורנית למנוע, כאשר רכב פלסטיני עורר חשדם של הבודקים במעבר אורנית, והם מצאו בין רגלי אחד הנוסעים שקית שחורה ובה בלון גז שמחובר לחוטי חשמל ולאיזה מטען חבלה מאולתר.

חבלנים הוזעקו למקום, עצרו את הפלסטיני, בחקירתו בשב"כ הודה הפלסטיני שהיה בדרכו לבצע פיגוע במרכז הארץ.

כמיל אבו רוכן ראש מנהלת המעברים במשרד הביטחון: "פלסטיני התקרב למעבר חוצה שומרון, הרכב נחשד ונבדק ומיד גילו שבתוך הרכב יש את השקית עם בלון הגז, הבודקים פעלו מיד בהתאם לנהלים, הנהג עצמו הודה שהוא נושא מטען מאולתר".

כמיל: "מטבע הדרכים אנחנו מעלים את הדריכות והערנות בימים כאלה, כך אנחנו פועלים בכל ימות השנה, מדובר בכוח אדם מיומן ומוכשר למטרות האלה, הם מבצעים את עבודתם על הצד הטוב ביותר".

לשיחה עם כמיל אבו רוכן בסרטון

  

{YouTubeVideo id=5ghvlwkuLEU}

תגובות

מומלצים