טיפולי שיניים בילדים- טכניקות הרגעה

חלק מהילדים סובלים מחרדה ברגע שהם רואים את רופא השיניים. כתוצאה מכך, ייתכן שהם לא יוכלו לשבת ברוגע או בשקט על כסא המטופלים מספיק זמן על מנת לקבל את הטיפול הנדרש.

18.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טיפולי שיניים בילדים- טכניקות הרגעה

הרגעה הכרתית

לילדים חרדים עשוי רופא השיניים להמליץ על טיפול מרגיע שיכול לעזור להם להירגע או להיות קצת מנומנמים. טיפול זה נקרא "Conscious Sedation" (הרגעה הכרתית). טיפול זה ירגיע את הילד, אבל עדיין הילד יהיה מסוגל להגיב לקולות או לגירוי וימשיך לשמור על הרפלקסים ההגנתיים שלו.

הרגעה הכרתית יכולה לשמש את הרופא כאשר הילד צריך לעבור טיפולי שיניים רבים, או כשמדובר בילד עם צרכים מיוחדים. רופא השיניים יוכל להמליץ לכם על סוג ההרגעה המתאים ביותר לילד שלכם. טיפול מרגיע שכזה יכול להינתן בכמה דרכים, כגון: שאיפת גז, בליעת תרופה בצורה של סירופ או גלולות, קבלת תרופה באמצעות זריקה או קבלת תרופה דרך הוריד.

תחמוצת חנקן

תחמוצת חנקן ידועה גם בשמה העממי "גז הצחוק". חומר זה משמש לעיתים קרובות לטיפול בילדים חרדים או עצבניים באופן מתון. גז הצחוק מקל על הפחדים שלהם ועוזר להם להירגע. כך הם יכולים לקבל את טיפולי השיניים בצורה נוחה ובטוחה.

תחמוצת חנקן מעורבבת עם חמצן ומועברת דרך מסיכה קטנה שמורכבת על אפו של הילד. הילד יתבקש לנשום דרך האף ולא דרך הפה. כאשר הגז מתחיל להשפיע על הגוף, הילד יהיה בדרך כלל הרבה פחות נסער ועצבני.

ההשפעות של תחמוצת החנקן הן מתונות. החומר הוא בטוח ונעלם חיש קל מהגוף. הילד נותר במצב ערני ויכול להמשיך לקיים אינטראקציה עם רופא השיניים. כאשר מפסיקים להזרים את הגז האפקטים שלו מתפוגגים מהר מאוד. רופא השיניים ייתן חמצן לילד במשך כמה דקות לאחר הטיפול. זה עוזר לשטוף את גופו של הילד מכל הגז שנותר.

לפעמים, ילדים צעירים עלולים להיבהל גם מהמסכה ולסרב ללבוש אותה. לילדים אלה, תחמוצת החנקן לא יכולה להיות אמצעי ההרגעה המתאים. בנוסף, לפעמים תחמוצת החנקן יכולה לגרום לילד תחושות של בחילה.

לפני הביקור אצל רופא השיניים שמצריך טיפול בהרגעה הכרתית, עדיף שהילד יאכל ארוחה קלה בלבד כמה שעות קודם, ובעיקר ישתה.

אם לילד שלכם יש קשיי נשימה דרך האף, גם אם רק ביום הטיפול, תחמוצת חנקן עשויה להיות פחות יעילה.

ילדים

הרגעה אוראלית

אם הילד מאוד חרד מהביקור במרפאת השיניים ייתכן שיהיה צורך במענה חזק יותר מתחמוצת חנקן. יש תרופות שניתנות דרך הפה בבליעה. כאשר הרופא יבחר את התרופה המתאימה הוא ישקול את הדברים הבאים: רמת החרדה של הילד, היכולת שלו לשתף פעולה וסוג הטיפול שעליו לבצע.

תרופת הרגעה אוראלית יכולה לגרום לילד לנמנום, אבל עדיין ניתן לדבר איתו. הילד יכול להגיב לפקודות פשוטות. תופעות הלוואי של חלק מהתרופות הן קלות וכוללות בחילה או הקאה.

לפני הביקור במרפאה, ילד שאמור לקבל הרגעה דרך הפה צריך לקבל הוראות מרופא השיניים אם לאכול או לשתות לפני ההליך, למה ניתן לצפות במהלך הטיפול עצמו ולאחריו.

ייתכן שלאחר הטיפול תצטרכו לשאת את הילד הביתה. בנוסף, רופא השיניים ייתן לכם הוראות כיצד לעקוב אחר הילד עד שתרופת ההרגעה פגה.

המאמר באדיבות – רביב קליניק – מרפאת שיניים בע"מ

תגובות

מומלצים