ועדת הכספים אישרה את חוק המשתמטים לקריאה ראשונה

בזמן שצה"ל בחזית, ועדת הכספים: חוק המשתמטים של ח"כ יוני שטבון אושר לקריאה ראשונה, חוק המשתמטים של ח"כ יוני שטבון לקריאה ראשונה.

23.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ועדת הכספים אישרה את חוק המשתמטים לקריאה ראשונה

כבר בשבוע הבא צפוי החוק להגיע לאישור המליאה. על פי ההצעה, יישללו מסטודנטים משתמטים ועריקים כל הטבה כספית הניתנת מקופת המדינה לרבות מלגות כפר"ח, מלגת משרד החינוך, סיוע כספי לדוקטורנטים ומלגות מחקר.

שטבון: "לא יעלה על הדעת שמשתמטים יקבלו פרס מהמדינה. מפרי חוק צריך להוקיע, לא להוקיר. מוכרחים להילחם בכל דרך בתופעה הזו, בכל זמן ובוודאי בעת הזאת".

לפני זמן קצר (רביעי) אישרה ועדת הכספים ברוב מוחלט את חוק המשתמטים של ח"כ יוני שטבון לקריאה ראשונה, והחוק יובא ככל הנראה כבר בשבוע הבא לאישור במליאה.

ההצעה היא למעשה תיקון לחוק המועצה להשכלה גבוהה, ומבקשת לשלול הטבות מסטודנטים משתמטים ועריקים. כאשר סטודנט משתמט, על פי הגדרות הצבא המעוגנות בהצעה, הוא מי שכלל לא ניגש לשירות ועריק הוא הנעדר משירות למעלה מעשרים יום ברצף. על פי נתוני הצבא, שהוצגו בדיון הוועדה, מידי שנה ישנם שלושת אלפים משתמטים וחמשת אלפים עריקים.

"בזמן שטובי בנינו לוחמים כעת בסיג'עייה ובית חנון ומחרפים נפשם להגנה על המדינה, ישנם אלפי משתמטים ועריקים", אמר ח"כ שטבון יוזם ההצעה, "אנו מוכרחים להילחם בכל דרך בתופעה הלא מוסרית הזו, זה נכון בכל זמן ובוודאי בעת הזאת".

על פי המצב הנוהג כיום, כל סטודנט הלומד במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים מקופת המדינה, זכאי ליהנות (ובלבד שעומד בקריטריונים הנדרשים) משורה ארוכה של מלגות שמקורן בקופת המדינה לרבות מלגת פר"ח, מלגת משרד החינוך, מלגות סיוע לסטודנטים ממעמדות סוציו אקונומיים נמוכים, מלגות מחקר וסיוע לדוקטורנטים.

תמונה לדוגמה

לפי הצעת ח"כ שטבון, כספי הסיוע המוענקים מהמדינה לסטודנטים יישללו מסטודנטים משתמטים ועריקים.

ח"כ יוני שטבון, יוזם ההצעה: "החוק ישים סוף להפקר, יש לנו חובה מוסרית לעצור את הפארסה הזאת. לא יעלה על הדעת שמשתמטים יקבלו פרס מהמדינה, בוודאי לא בעת שאחיהם מחרפים נפשם בחזית. מפרי חוק צריך להוקיע, לא להוקיר. אני מברך את חברי ועדת הכספים על ההחלטה הצודקת לאשר את ההצעה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, החתום אף הוא על ההצעה: "זהו חוק ראוי, עונש צודק למשתמטים, בוודאי בעת הזאת שבנינו לוחמים בחזית". ברוח דברים דומה, אמר ראש אכ"א לשעבר האלוף במיל' ח"כ אלעזר שטרן כי "תכלית החוק ראויה, החברה הישראלית צריכה להוקיע את המשתמטים.

בהצעה של ח"כ שטבון יש מסר לאומי חשוב". אליהם הצטרף גם ח"כ שמעון סלומון, שהצביע אף הוא בעד ההצעה, באומרו כי "זהו חוק חשוב, בוודאי בעת הזאת".

אל הצעת החוק של ח"כ שטבון, שההסכמה עליה חצתה מפלגות וגבולות פוליטיים, הצטרפו גם ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), ח"כ עפר שלח (יש עתיד), ח"כ יריב לוין (הליכוד), ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וחברי הכנסת איתן כבל ועמר בר לב (עבודה).

תגובות

מומלצים