דורשים מהשלטון המקומי להעביר נתונים כמה סייעות מועסקות ברשויות המקומיות

גננת במשרה מלאה עובדת 30 שעות בעוד סייעת נדרשת ל42 שעות שבועיות, תפקיד הסייעת הוגדר כמי שאחראית בנוסף לתחזוקת הגן גם כתפקיד פדגוגי. אבל מעבר לאחריות שהוטלה עליהן, איש אינו מקבל אחריות על תנאי העסקתן.

24.07.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דורשים מהשלטון המקומי להעביר נתונים כמה סייעות מועסקות ברשויות המקומיות

אין בידי השלטון המקומי, מעסיקן של, ככל הנראה, קרוב ל-20,000 סייעות בגנים, נתונים על מספרן‎

ההסתדרות אינה מאפשרת להן להתאגד והוועדה שקמה על מנת לדון בתנאי העסקתן התכנסה פעם אחת בלבד במהלך שנה וחצי
 
"הוועדה דורשת מהשלטון המקומי להעביר נתונים כמה סייעות מועסקות ברשויות המקומיות", תבעה בדיון היום על תנאי העסקת הסייעות בגנים יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ עליזה לביא, "כמה סייעות עוזרות לנו להמשיך בשגרת יומנו, לצאת יום יום לעבודה, וגם כשיורים עלינו טילים. הנתונים יועברו לוועדה עד ה15.9. תפקיד הסייעת הוגדר כמי שאחראית בנוסף לתחזוקת הגן גם כתפקיד פדגוגי. אבל מעבר לאחריות שהוטלה עליהן, איש אינו מקבל אחריות על תנאי העסקתן. מתי נוצר הפער הזה בינן לגננות?"
 
ח"כ פנינה תמנו שטה, יוזמת הדיון: "השלטון המקומי מפיל את האחריות על משרד החינוך וזה על ההסתדרות. האחריות מתחלקת ביניהם".
 
ח"כ מרב מיכאלי: "אנו דורשות מה שמגיע לסייעות ולילדים. זה מחרפן שלא קורה שום דבר. הייתי בכנס שבו דיבר נציג ההסתדרות אל הסייעות. כל הטון, ההתייחסות, היה מאד אדנותי וכוחני. מאז חשבנו שהייתה התקדמות והיו מגעים אבל נראה שלמראית עין בלבד. ההסתדרות לא מאפשרת להן להתארגן בתוך ההסתדרות, כמו הכבאים, שגם הם מקבלים את משכורתם דרך הרשויות המקומיות. יש הרבה יותר סייעות מכבאים אבל לא מאפשרים להן".
 
עו"ד עינב גוטרמן, "כולנו משפחה": "מעבר לפן המוסרי של שוויון ומגדר, המחייב לשפר את תנאי העסקת הסייעות, הדבר יסייע לא רק להן אלא גם להתפתחות הילדים. מחקרים מוכיחים קשר חזק בין תנאי ההעסקה הולמים והשכלת הצוות ליחס חם, רגיש ותומך שהצוות מעניק לילדים. הכשרה מעמיקה מספקת לילדים סביבה עשירה ופחות לחוצה".
 
גילי אלון, התארגנות הסייעות הארצית: "יש פער גדול בשעות העבודה שלנו לעומת הגננות. גננת במשרה מלאה עובדת 30 שעות. סייעת נדרשת ל42 שעות שבועיות. הרי מדובר באותם ילדים".
 
רויטל, אם לילד שנעזר בסייעת: "כשסייעות מנסות לעמוד על זכויותיהן אומרים להן – פה לא תעבדו בשנה הבאה. הייתי בכנס שלהן לפני שנתיים. נציג ההסתדרות אלי טרבלסי צעק עליהן ודיבר בבוז: אתן לא מבינות כלום. הן לא העזו לפתוח את הפה. זו התעמרות".
 
ח"כ פנינה תמנו שטה: "אבל הוועדה למעמד האישה בהסתדרות המליצה לתת להן ייצוג בוועדות".
 
שלמה שטרן, נציג הסתדרות המעו"ף: "ועדי עובדים נבחרים בכל מקום ומייצגים את כלל העובדים ברשות המקומית. אין נציגות למזכירות בתי ספר ולא לשרתים. מדיניות ההסתדרות לא לתת התארגנויות לפי תפקידים".
 
יו"ר הוועדה ח"כ עליזה לביא: "מה עם כבאים? יכול להיות שאנו מזהות אפליה מגדרית? למה רק הסייעות והמזכירות לא יכולות להתארגן? אני דורשת לקבל רשימה של מי שיש לו איגוד מקצועי ומי שאין לו".
 
הוועדה דורשת ממרכז השלטון המקומי לשוב ולכנס את הוועדה להגדרה מחודשת של תפקיד הסייעת. דיון נוסף בנושא יכונס בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ויו"ר מרכז השלטון המקומי.

תגובות

מומלצים