מליאת מועצת דליה הולכת לאשר תביעה נגד סונול כנען

מועצת דליה תתכנס לאשר ברוב חזרה לבית המשפט בפרשת סונול כנען, לאחר עיון בדוח בר לב ומסקנות עו"ד אדם פיש, מרזוק מחזיר את הפרשה לסדר יומה של המועצה בה הוא חבר.

04.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מליאת מועצת דליה הולכת לאשר תביעה נגד סונול כנען

הפרשה סונול כנען לא נגמרת ושוב עולה ולטענת המועצה היא נטל על הקופה הציבורית שלא בצדק, הדברים נאמרו במועצה לשעבר ובמועצה הנוכחית.

הפרשה הזו היא חלק מפרשות רבות שהציבור בכרמל משלם עליהם מחיר יקר, אבל קל לדבר על הפרשה הזו ולא לדבר על פרשות נוספות שנגנבו באישור מתחת לאפם של האזרחים, כולם יודעים ושותקים.

בסופו של דבר, לאחר הרבה שנים של מעקב, חוזר סגן ראש המועצה מרזוק קדור למליאה לבקש אישור לחזור לבית המשפט בתביעה לפטור את דאלית אל כרמל מהחוב העצום, ככל הנראה הבקשה באה בעקבות שני הדוחות שהוכנו ע"י מועצת כרמל נסר אלדין.

בתאריך 23-1-2014 התראיין לפורטל הכרמל מ.מ ראש המועצה והבה והבה בעניין פרשת סונול כנען ודוח בר לב ואדם פיש, בהמשך תוכלו להקשיב לדברים שתואמים את דבריו של מרזוק.

בתאריך 6-3-2014 לאחר חודשים מרזוק חוזר לפרשת סונול כנען ומשגר מכתב ליועץ המשפטי למדינה, לפרקליט המדינה ולמבקר המדינה, בו דורש לפתוח מחדש את תיק סונול כנען לאור חוות דעת מקצועית.

מרזוקבנדון נכתב : "השחתת המערכת הציבורית"כי קיימת סבירות גבוהה לחשדות חששות זיופים והפרת אמונים, וכי המעשים חמורים ביותר ומחייבים את התערבותכם לחקירות פליליות ופתיחתם מחדש של התיקים האזרחיים.

אוזלת היד של הרשות המקומית מדאיגה ביותר ואין דוגמתה, כך למשל מכתב תשובתו והמלצתו של עו"ד אדם פיש מיום 26 מרץ 2012 לראש המועצה כדי לבחון את האפשרות להגשת תביעה בשם המועצה המקומית דלית אל כרמל כנגד מי מהמעורבים בפרשה , וכך כותב המכובד עו"ד פיש בהמלצתו: אין מניעה משפטית להגיש תביעות נגד חברת סונול נגד בנק אוצר השלטון המקומי ונגד חברת כרמים בעמק , השיקולים שהצדיקו בעבר את מחיקת ההודעות לא קיימים היום .

מצורף מכתבו של עו"ד אדם פיש כנספח א '
הדבר נכון גם לגבי ממצאי ביקורת מיוחדת של משרד בר לב, רואה חשבון מומחה לביקורת חקירתית, דו"ח שהוזמן על ידי הרשות המקומית דלית אל כרמל ונמסר לידיה בתאריך 25/12/2012, כאשר המלצותיו להגיש תביעות כנגד חברת כרמים ובעלי מניותיה כנגד סונול בגין אשם תורם ונגד בנק אוצר השלטון המקומי בגין רשלנות .

יצויין כי על דו"ח משרד בר לב הוטל חיסיון משום מה של היועץ המשפטי למועצה המקומית במשך יותר משנה, דבר וחצי דבר לא נעשה למרות המסקנות וההמלצות .

מצורף דו"ח ביקורת משרד בר לב כנספח ב'

הצבעתי במכתבי השחתת המערכת הציבורית כי קיימת סבירות גבוהה שהמעורבים בפרשייה היו שותפים לקנוניה שפעלה באופן מגמתי ומתוך אינטרס משותף להטעיית בית המשפט, וכי קיים חשש חשד לזיוף והפרת אמונים, הנתונים חמורים ומדאיגים וקיימת סבירות גבוהה לתרמית, משמעות הדבר כי המועצה המקומית חויבה ומחויבת לשלם מכספי ציבור למעלה מ 15 מליון ₪ בגין הוראות תשלום כפולות לחברת כרמים בעמק, בעקבות החלטת בית המשפט לחייב את המועצה לשלם לחברת סונול בגין הוראות התשלום המקוריות .

מרזוקממצאי הדו"ח מצביעים על חשדות לכאורה לדפוס פעולה דומה של חברת כרמים גם במקרים אחרים.
התעלמות המועצה המקומית מהמלצות עו"ד אדם פיש להגיש תביעה כנגד המעורבים  והתעלמותה מדו"ח רואה חשבון בר לב למרות מסקנותיו והמלצותיו ובקשת החיסיון על הדו"ח באמצעות היועץ המשפטי, מעידים על מניעים זרים, על חומרת המעשים, ומעידים עוד על שיתוף פעולה של המועצה המקומית כנגד עצמה.

העובדות כבדי משקל מוצדקות ומחייבות את התערבותכם המיידית למתן הוראות לפתיחת חקירות פליליות תביעות אזרחיות ופתיחתם מחדש של התיקים האזרחיים.

בתאריך 26-3-2012 יו"ר ועדת הביקורת במועצת כרמל מכנס מסיבת עיתונאים ומעביר לציבור נתוני הדוח וכתב התביעה, מרזוק פותח את תיק סונול כנען והחוב.

מרזוק סוקר בפנינו רשימה ענקית של לקויים בעניין משפט סונול כנען ומעורבות חברת כרמים בעמק, התנהלות המועצה דאז, התנהלות העירייה והמועצה הנוכחית.

 

כל הדברים בסרטונים

 

 {YouTubeVideo id=C99mSoaVl1U}

 {YouTubeVideo id=lVmT9sXwamQ}

 

והבה: "מי שטיפל בדוח בר לב זו עצימת עיניים"

מ.מ ראש מועצת דאלית אל כרמל והבה והבה מטפל אישית מזה חודש בדוח המלצות בר לב ועו"ד אדם פיש בעניין תיק סונול כנען, והבה:"העו"ד שלנו אמר שמי שעצם עיניים ולא הלך לבית משפט למרות הדוחות הוא פוטנציאל לתביעה".

בזמן שראיינו את והבה והבה התקבלה שיחה ממטה ראש המועצה לשעבר כרמל נסראלדין שהזמין למסיבת עיתונאים בעניין דבריו של ראש המועצה רפיק חלבי ולגבי דוח בר לב.

והבה והבה: "אני אחראי על הטיפול בפרשת סונול שיצרה חוב של 16 מלש"ח ודוח בר לב שעלה 80 אלש"ח שהזמין ראש המועצה לשעבר כרמל נסראלדין והדוח של אדם פיש שעלה 30 אלש"ח, שני הדוחות עלו לקופה הציבורית מעל 100 אלש"ח".

"בדוח בר לב מספרים מה נעשה ואיך נעשה ומי אשם, הדוח אומר הכל ובסוף הדוח אומר למועצה יש לכם כך וכך סעיפים לגרוע".

"דוח בר לב מגיע אחרי בגץ ז"א שהאדם שהזמין את הדוח מתכנן ללכת עד הסוף עם הדוח, אבל הם הוציאו על זה חיסיון והרבה אנשים לא ידעו על קיום הדוח, כמו הגזבר שטוען שלא ראה את הדוח הזה".

והבה: "הם פנו לעו"ד אדם פיש וביקשו חוות דעת משפטית בנוסף לדוח בר לב שזה משרד ראיית חשבון, פיש המליץ שאין עקבה שמונעת מהם לגשת לבית משפט ולדרוש את הכסף".

"אנחנו לומדים את הדוח ומבקשים חוות דעת משני עורכי דין כי מאז עברה שנה ויש דברים שהתיישנו, זה נקרא עצימת עיניים".

"כל העניין התחיל בזמן רמזי חלבי שעשה טעויות שהסכים למחוק את צד שלישי, אכרם חסון המשיך בזה ואחריו כרמל והגענו עד הלום, מי שגרם להתיישנות הדוח עדיין ניתן לתבוע אותו (שהכוונה של והבה זה כרמל נסראלדין) הם גרמו להתיישנות בזדון, זו חוות הדעת שקיבלנו מעורכי הדין שלנו".

והבה

"עו"ד שלנו אמר שמי שעצם עיניים ולא הלך לבית משפט למרות הדוחות הוא פוטנציאל לתביעה".

"ראש המועצה רפיק חלבי משדר ביטחון מלא והוא אומר מה שהוא רוצה להגיד".

"היום החוב של סונול כנען נמצא בתוך איחוד התיקים וזה הגיע ל 20 מלש"ח, בתיק של האיחוד תיקים משלמים כל חודש  210 אלף ₪ לאיחוד תיקים וזו גיבנת למועצה".

"משרד הפנים הציע למועצה לנסות להגיע להסדר עם הנושים שזה הגיע לסכום 44 מלש"ח, אם כל זוכה יוותר על 50 אחוז מהחוב שלו אז משרד הפנים יהיה מוכן לממן את החוב".

לגבי השאלה שלנו על אזור התעשייה שאינו עולה לדיונים במועצת דליה, והבה חוזר לדבר שהם רק חודשיים במועצה שהכל יטופל וכל דבר יטופל בעיתו.

והבה: "המועצה מייצרת בין 15ל- 20 מלש"ח גירעון בשנה, 2 מליון ₪ משכורות בכל חודש".

והבה: " לא מצטער שנכנסתי למועצה, אני מבטיח שנקיים כל מה שהבטחנו, לגבי התקציב הוא נמצא בהכנה, אנחנו נוציא את העגלה מהבוץ, שחיתות לא תהיה בדאלית אל כרמל".

לדברים שאומר והבה והבה

{YouTubeVideo id=Mkn9rNFmaKs}

תגובות

10. منير לפני 10 שנים
ابطال
9. סאמר לפני 10 שנים
אין מנוס מתביעה משפטית
8. דאהש לפני 10 שנים
סונול
7. חלבי לפני 10 שנים
כל הכבוד
6. תושב לפני 10 שנים
מסכנים ופחדנים
5. ابن اصل לפני 10 שנים
اللة يبارك في المحترمين
4. רביע .ח לפני 10 שנים
גדול אבו אלאמיר
3. אדהם לפני 10 שנים
האמת סוף סוף תצא לאור
2. ע.נ לפני 10 שנים
הרבה
1. חלבי לפני 10 שנים
פרשה שמשחית את כולם

מומלצים