הלוחמות הכורדיות נלחמות בדאעש

הכורדים פרסו יחידות שלמות המורכבות מלוחמות נשים עד לקו החזית, שנותן להם יתרון פסיכולוגי על דעאש, הכורדים אימצו אסטרטגיה ייחודית למדי מול דעאש אשר משפילה אותם.

20.08.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הלוחמות הכורדיות נלחמות בדאעש

הכורדים מצאו דרך איך להילחם בהצלחה בדעאש והפתרון מפתיע מאד

לוחמת אחת הסבירה מדוע הכורדים החליטו לשים נשים בקווים הראשונים של הקרב, וזה כדי לגרום לדעאש להשתגע: "הג'יהאד לא אוהב נשים לוחמות, כי אם הם ייהרגו על ידי אישה, הם חושבים שהם לא ילכו לגן עדן."


http://clashdaily.com/2014/08/boom-kurds-send-female-soldiers-fight-isis-reason-hilarious

http://www.businessinsider.com/female-kurdish-fighters-are-a-problem-for-isis-2014-8

הנשים הכורדיות משתלבות במגוון רחב של תפקידי לחימה ורושמות שורה של הישגים בקרבות עם ארגון הטרור הקיצוני בגזרת עירק. והפרס הגדול: לוחמי דעאש מאמינים כי לוחם אשר נהרג בידי אישה בשדה הקרב - אינו מגיע לגן עדן

על פי מומחי האסלאם וגורמים אשר באו במגע עם לוחמי דעאש, ארגון האסלאם הקיצוני אשר מאיים להשתלט על אזור עירק וסוריה ולהקים באזור חליפות אסלאמית קיצונית, מאמינים אנשי הארגון כי לוחם אשר נהרג על ידי אישה - מקומו בגן עדן נשלל ממנו. לכן, נדמה כי הסיפור הנוכחי מהווה איום ממשי על מחבלי הארגון, אפילו יותר מהפצצות חיל האוויר האמריקאי בשבוע החולף - שכן הוא מתאר את פעילותן הנרחבת של נשות חבל הארץ הכורדי, אשר לוחמות במסגרת הכוחות הכורדים בשדה הקרב, ועל פי הדיווחים רושמות הישגים מרשימים ומצליחות להביא לנפגעים רבים בקרב חיילי דעאש.

עד כמה מוצלחת פעילותם של גדודי הנשים במסגרת הכוחות הכורדים תעיד פעולתו של הגדוד השני, המורכב בעיקר מנשים לוחמות, אשר הצליח להשיב לכוחות הכורדים את השליטה בסכר מוסול - אחד האתרים בעלי החשיבות האסטרטגית המשמעותיים ביותר באזור. פעילותן גובתה על ידי תקיפות רבות של מטוסי חיל האוויר האמריקאי, אשר סיפק סיוע אווירי ללוחמות בשטח.

האירוניה ותחושת הצדק במקרה הזה הן כמובן בלתי נגמרות. אנשי דעאש כבר הספיקו לצבור להם שם כארגון קיצוני ואכזר במיוחד, אשר מפגין אכזריות יוצאת דופן אל עבר נשים: אנשיו לקחו בשבי מאות נשים, והפכו אותן, על פי הדיווחים, לשפחות מין ולמשרתות במפקדות הארגון. עדותיהן של נשים אשר נחטפו על ידי הארגון פורסמו גם בכלי תקשורת מערביים, ובהם הן ייחלו להפצצות חיל האוויר האמריקאי אשר יביאו למותן - רק לא להמשיך בחייהן כשפחות הארגון.

המחתרת הכורדית נחשבה לאורך שנים כארגון טרור על ידי ממשלת ארה"ב ומדינות המערב עקב מאבקם לקבלת עצמאות, בעיקר מידי טורקיה. רק בשבוע שעבר נאות הממשל האמריקאי לחמש את המורדים הכורדים (לפחות באופן גלוי), ומאז שיתוף הפעולה בין הכוחות הלוחמים לאמריקאים מביא להישגים רבים בשטח.

בניגוד למרבית מדינות ערב המוסלמיות, הנשים בכורדיסטן מורשות להתגייס לכוחות הלוחמים ולשרת בתפקידי לחימה רבים. הן מרכיבות גדודים וצוותי לחימה גדולים, כשהגדוד הגדול ביותר נושא בגאון את השם "הנשים המביטות במוות". גם הלוחמות עצמן מעידות על תחושת גאווה גדולה ותחושת שליחות אשר הן חשות שעה שהן יוצאות לקרב. כך כתבה אחת הלוחמות בגדוד, אשר משרתת במחתרת הכורדית כבר משנת 1996: "אני חשה כבוד רב להיות חלק ממדינה מוסלמית מודרנית, אשר מאפשרת לנשים להגן על המולדת... אנו זוכות לאותו יחס בדיוק כמו הלוחמים הגברים, כפי שכתוב בחוק".

המקרה הנוכחי מציג באופן מצוין עד כמה נזיל המצב במזרח התיכון, בו מחתרת אשר הוגדרה כארגון טרור הופכת כמעט בין לילה לידידתו הגדולה ביותר של המערב. כמובן שגם לכמויות הנפט העצומות השוכנות מתחת לקרקע בחבל כורדיסטן יש השפעה רבה על האינטרסים של המדינות השונות, אך לפחות בכל הנוגע למעמד האישה בכוחות הכורדים, נראה כי מדובר בניצחון סמלי ומרגש במיוחד. דווקא הנשים, המיעוט הנרדף אשר סובל במיוחד מנחת זורעם של הקיצונים והאלימים, הן אלו אשר מובילות את מתקפת הנגד פוגעות ברבים מאנשי ארגון דעאש בשטח ושוללות מהם (על פי אמונתם) את המקום אשר הובטח להם בגן עדן.

מקור

http://www.forbes.co.il/news/new.aspx?Pn6VQ=J&0r9VQ=EDMEE

תגובות

מומלצים