החלה אספקת מים מותפלים לישובי הכרמל

מהנדס איכות מים מרחבי ומהנדס אספקת מים מרחבי מודיעים לתושבים על התחלת הזרמת מים מותפלים למערכת המים המקומית החל מינואר 2016, מים לשתייה ולא לחקלאות.

02.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החלה אספקת מים מותפלים לישובי הכרמל

מכתב הודעה על השינוי מגיע למחלקת הנדסה במועצת דליה ומיד מועבר לראש המועצה שממהר להפיץ אותו לציבור ובעיקר לחקלאים שעלוללים להיות ניזוקים מהשקייה במים מותפלים.

על המכתב חתומים המהנדסים זוהר בכר ואריה סולמון שמפרטים במכתבם את השינוי שכבר החל בתחילת ספטמבר 2014 בהזרמת כמות שווה של מי התפלה למערכת המים המקומית ובתחילת חודש ינואר 2016 תופסק הזרמת מי הכנרת, כל המים במערכת המים הכפריים יהיו מים שהותפלו.

התפלה (או התפלת מים) היא תהליך הפרדה בין מים לחומרים המומסים בהם (מלחים ומינרלים), על מנת לקבל מים הראויים לשתייה או לחקלאות. המילה "התפלה" נגזרת מהמילה "תפל" - חסר טעם, מכיוון שהתהליך מסיר את מליחותם של המים.

פתרון למחסור במים: אפשרות למלא את המחסור במים שפירים, באמצעות הפקת מים איכותיים במחירים סבירים ממאגר מים בלתי נדלה שהוא הים.

איכות המים: תהליך ההתפלה מביא לשיפור משמעותי באיכות המים. איכות המים המופקים ממתקני ההתפלה טובה בהרבה מאיכות מי השתייה הנדרשים בתקנות מי השתייה של משרד הבריאות.

בנוסף, כתוצאה מתהליך ההתפלה קשיות המים קטנה באופן משמעותי וכפועל יוצא מכך ישנה הפחתה משמעותית באבנית. יתרון נוסף הינו קבלת קולחים במליחות נמוכה בהרבה מהקיים היום, דבר המאפשר שיפור ביבול החקלאי ושיפור משמעותי לא פחות של מי התהום.

יתרון כלכלי: הודות לשיפורים הטכנולוגיים ולתחרותיות בשוק, עלויות ההתפלה הולכות ופוחתות בצד שיפור וייעול הייצור. מים מותפלים אמנם יקרים יותר ממים שפירים טבעיים, אך העלות הנוספת זניחה ביחס לנזק הכלכלי הנגרם מייבוש שטחי החקלאות והגנים.

למכתב

המכתב

תגובות

מומלצים