מי אמור להגן על נאנסת ועל חלשים בחברה הדרוזית?

בכפרים כמו בקיבוצים בשנות ה50 ממשיכים עד היום להסתיר הכל מתחת לשטיח, כאשר נחשפים למקרה אונס של נערה או לאלימות במשפחה כלפי קטינים או למקרה של גנבים בני מקושרים, הכל נשאר בבית ללא טיפול.

14.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי אמור להגן על נאנסת ועל חלשים בחברה הדרוזית?

שלטונות החוק והמשטרה מתקשים לטפל במקרים רבים של תלונות שמגיעות ומיד נסגרות על ידי התערבות בכירים מהעדה, או שהן לא מגיעות, למרות השמועות לחדרי חקירות.

איך יתכן שחברה מקומית שיודעת שבניה נפגעים ע"י עבריינים ולפעמים ע"י בני משפח,ה חוברת עם השלטונות הממונים ברשות, מטייחים ועושים הכל להסתיר את המקרים.

לפני שבוע היה מקרה קשה של נערה בת 16 שהתלוננה על אונס במשפחתה לאשת מקצוע שניסתה ליידע את הממונים עליה, אשר מיד בקשו ממנה שלא לדבר על המקרה עד שהם יודיעו לה להמשיך לטפל.

אותה בעלת מקצוע שלא יכלה להתעלם מהתלונה של הנערה ורצתה ליידע את שלטונות החוק, נעצרה מלהמשיך בטיפולה ע"י המתלוננת, בטענה שההורים שלה איימו עליה, אם תגיש תלונה, היא תמצא את עצמה מחוץ לבית.

בעלת המקצוע מיד חזרה לאותו בוס וביקשה לדעת מדוע המידע שהעבירה לו, הגיע לבני משפחתה של המתלוננת והתשובה היתה שעדיף לה לשתוק.

צעירההשאלה, אם הדברים מתנהלים בצורה הזו, איך ניתן להגן על נפגעים מינית, בנות ובנים? כי יש מספר תלונות של ילדים שנאנסים ע"י קרובי משפחה או חברים ואין להם למי להתלונן?.

כל זה קשור לאותם גנבים, שידועים שזה מגיע לתלונה, מיד רצים אותם בכירים ובעלי קשרים במשטרה, לעצור את החקירה נגדם, למרות הפשע שביצעו.

ההתנהלות של שלטונות החוק כלפי העדה הדרוזית נמצאת על חוט דק שלא ידוע איך לטפל בו וקצין בכיר אומר לנו:"אם העדה רוצה שזה יהיה כך, אז זו בעיה שלהם, לא יתכן שנכבדים מגיעים לאולם בית המשפט להגן ולעזור לאנשים שיכלו שתי לילות לפני להרוג אזרחים חפים מפשע, העדה מתנהלת בצורה מאוד שונה שקשה להסביר אותה".

בהתנהלות הזו ימשיכו להיפגע נערות נערים ותושבים חלשים, בגלל הפוליטיקאים המושחתים שמחפשים לשמור על הכסא, עדיף אם כבר נפגעתם ממקרה כלשהו לא לוותר ולהלחם במקרים האלה.

בכיר: "אם הנפגע הוא בן עדה אחרת, הדברים מטופלים ללא התחשבות בנכבדים ולא בפוליטיקאים ובעלי הקשרים, אז אולי שלטונות החוק יפסיקו לשמוע לאלה שגורמים נזק לחברה ולנפגעים".

משפחות שלמות נהרסות בהרבה מהמקרים האלה, בגלל  שלא מוצאים שום גב או כתף להדריך אותם להתמודד עם ההרס, חלקם נוטשים את הכפר למקומות אחרים שלפעים הם משלמים מחיר פעמיים וכך גומרים את החיים.

במקרה הטוב, יש גם הורים שמחבקים את הנפגעים ומעניקים להם חיים חדשים, בעיקר טובים למרות הכאב והזכרון המר.

מה שנדרש במקרים האלה לתת לשלטונות החוק לטפל ולהפעיל הסברה יתירה בקרב בני נוער ולהרחיק את הנכבדים שמנסים להתערב בהשתקת הנושאים ושהמשטרה תפסיק להיות חלשה ורגישה עם אנשים מהסוג הזה.

תגובות

6. .123 לפני 10 שנים
לחשוב בחכמה
5. מנאל לפני 10 שנים
עובדים סוציאלים
4. אזרח לפני 10 שנים
מצמררת המחשבה שמסתירים מעשים נוראיים כאלה
3. אמאל לפני 10 שנים
אנשי מקצוע
2. זידאן לפני 10 שנים
חברה חולה
1. אזרח לפני 10 שנים
העובדים הסוציאליים

מומלצים