מתכננים את העתיד

איך רמב"ם יראה בשנת 2020? על זה בדיוק ישבו ודיברו עשרות בכירי רמב"ם, אשר הגיעו מהסקטורים השונים בביה"ח, במסגרת כנס מיוחד שהתקיים בשבוע שעבר.

17.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתכננים את העתיד

המפגש, אשר איגד לראשונה בהיסטוריה של בית החולים הגדול בצפון, את כל נציגי המגזרים, נועד לגבש את החזון והיעדים שיעמדו בפני בית החולים בשנים הקרובות

כנס חזון ויעד 2020, התקיים בשבוע שעבר במלון גולדן קראון שבנצרת ואיגד את כל בכירי רמב"ם מתחום הרפואה, הפרא-רפואה, הסיעוד והלוגיסטיקה. מטרת הכינוס היתה להפגיש את כל הגורמים אשר מרכיבים את העשייה היומיומית בבית החולים לטובת שרטוט עיקרי חזון הקריה הרפואית רמב"ם לשנת 2020.

את המפגש פתחו הרצאותיהם של יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט לשעבר ופרופ' צביקה סגל, ד"ר לפסיכולוגיה ופרופ' לניהול משאבי אנוש, אשר הכינו את הקרקע לקראת חלקו העיקרי של הכנס.

המשתתפים התחלקו לעשרות קבוצות דיון קטנות, בשיטת "השולחן העגול", אשר דנו בנושאי מחקר, חינוך והוראה, מנהיגות ומקצוענות, המטופל במרכז, ו-יזמות ואסטרטגיה.

מסביב לכל שולחן, הציפו המשתתפים את הבעיות, נקודות החולשה, הדגישו את נקודות החזקה ואת תפיסתם לגבי החזון העתידי, חלקו את הצרכים, והחלומות, וחשבו יחד, מחוץ לקופסא, על פתרונות יצירתיים שמטרתם חיזוק בית החולים והצעדתו קדימה.

הכנס נחתם בסימפוזיון שעסק בנושא הרפואה הציבורית והפרטית ובו לקחו חלק מנהל רמב"ם, פרופ' רפי ביאר, פרופ' שמעון רייסנר, סגן מנהל ביה"ח, פרופ' קרל סקורצקי, ראש מנהל רפואה ומחקר, ד"ר חנה אדמי, מנהלת הסיעוד בביה"ח, פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא ופרופ' חיים ביטרמן רופא ראשי בקופ"ח כללית.

תמונה לדוגמה

"אני חושבת שביומיום אנחנו כל כך עסוקים בעשייה" , אומרת ד"ר אדמי, "אנחנו צריכים לפעמים לעצור ולראות לאן אנחנו רוצים ללכת".

"בימים אלו, עם בניית הקמפוס המערבי ברמב"ם, אנו רואים איך חזון אדם הופך למציאות", אומר פרופ' ביאר, "החזון שליווה אותנו בעשור האחרון, מפנה מקום ליעדים חדשים שיצעידו את בית החולים קדימה בתחומי הטיפול הרפואי, המחקר, המדע, האופן שבו אנחנו משרתים את הקהילה ואת המטופלים ועוד, זאת למרות אתגרים לא פשוטים שאיתם נאלצת מערכת הבריאות הציבורית להתמודד. כבר זמן רב שאנחנו חושבים להפגיש את כל קצוות הסקטורים שפועלים בבית החולים, לטובת חשיבה משותפת. כשרואים את התמונה הגדולה, גם החזון וגם היעדים הופכים ברורים יותר. לנו יש את המחויבות לחשוב כל הזמן על העתיד, הקרוב והרחוק".

תגובות

מומלצים