רחל מתוקי נבחרה למנהלת מצטיינת בדרג הבכיר במשרד החינוך

רחל מתוקי, מנהלת מחוז חיפה, נבחרה למנהלת מצטיינת בדרג הבכיר במשרד החינוך' על איכויות וערכי הצטיינות ומצוינות שהיא מובילה.

21.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רחל מתוקי נבחרה למנהלת מצטיינת בדרג הבכיר במשרד החינוך

במהלך כנס פתיחת שנה של מחוז חיפה, שהתקיים במעמד שר החינוך, הרב שי פירון,  ומנכ"לית משרד החינוך, הגב' מיכל כהן, הכריזו על מתוקי בפני כלל באי הכנס כמנהלת מצטיינת במשרד החינוך.

מתוקי תהייה גם נציגת משרד החינוך בהתמודדות המנהל המצטיין של נציבות שירות המדינה ושאותו מקבל מנהל אחד מקרב כל מהמצטיינים במשרדי הממשלה השונים.

בארבע שנים האחרונות משמשת מנהלת מחוז חיפה. בשנה האחרונה מכהנת בשני התפקידים הבכירים מנהלת מחוז חיפה ומ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית.

במסגרת תפקידיה של מתוקי כמ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית, ניהלה והובילה את התכנית האסטרטגית של משרד החינוך, לקראת למידה משמעותית.

רחל מתוקי

רקע: רחל בתפקידיה הבכירים משפיעה  על דמות בוגר של מערכת החינוך מדינת ישראל. במסגרת כלל תפקידיה הניהוליים וכמנהלת מחוז חיפה מובילה במקצועיות רבה וכדרך חיים סטנדרטים גבוהים של  איכות מקצועית, הצטיינות ומצוינות, תוך שהיא משמשת דוגמה ומופת לעובדים בארגונים החינוכיים שבהובלתה.

רחל מייצגת בעבודתה שילוב מנצח של מצוינות, מקצועיות ואנושיות.
תוצאות העשייה בתחום מתבטאות בשיפור מתמשך של הישגי התלמידים במחוז בבחינות הבגרות, בבחינות המיצ"ב ובצמצום פערים וכן בתוצאות סקרי שביעות הרצון מעבודת המחוז. מחוז חיפה נמצא בין המובילים בהישגי תלמידיו בתחומי המדעים המדויקים.

הערכים המובילים את רחל בעבודתה ומאפיינים את מנהיגותה הם הדוגמה האישית והעבודה בשותפויות. ערכים אלו באים היום לידי ביטוי בעבודת מטה משרד החינוך סינרגטית בין המינהליים בינם לבין עצמם ובין המטה לשדה. גישה זו מוטמעת היטב גם במחוז חיפה וניתן להתרשם מצד ראשי הרשויות וצוותיהם כמו גם מנהלי מחוזות במשרדים ממשלתיים האחרים וגופים אקדמיים, רואים במחוז חיפה אבן שואבת ליצירת פעילות של שיתופי פעולה.

אמונה בולטת לאורה פועלת רחל, היא האמונה בקבלת השונות ובמתן הזדמנות שווה לכל אדם ובמענה לאחר והעצמתו, לראייה במחוז חיפה זו השנה הרביעית מתקיים במחוז "הקונגרס המחוזי לנוער", אשר מביא לידי  ביטוי את הערכים שהם נר לרגליה – מנהיגות, אחריות, סובלנות, דו קיום ודוגמה אישית.
רחל משכילה לשלב בתפיסתה את האיזון שבין קידום היבטים ערכיים חברתיים לבין קידום הישגים אקדמיים. 

על איכויות הללו וערכי ההצטיינות והמצוינות שהיא מובילה, נבחרה  רחל מתוקי, כמנהלת מצטיינת בדרג הבכיר במשרד החינוך.

תגובות

מומלצים