"הרפורמה בחברת החשמל תקועה כי יאיר לפיד מעדיף את חוק מע"מ אפס"

​כך יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמנון כהן. אורי יוגב: הפער בין הצעת האוצר לדרישות העובדים כ-3 מיליארד ₪, המו"מ עם העובדים נכשל ונלך לצעדים ללא הסכמתם

21.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"הרפורמה בחברת החשמל תקועה כי יאיר לפיד מעדיף את חוק מע"מ אפס"

הוועדה לביקורת המדינה בכנסת שבה ודנה ברפורמה המתעכבת בחברת החשמל.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) האשים את שר האוצר יאיר לפיד, כי כדי לזכות בתמיכת הממשלה בחוק מע"מ אפס, הוא מעכב את ביצוע הרפורמה במשק החשמל, שעלותו כשלושה מיליארד ₪ נוספים על הצעת האוצר.

כהן התריע כי למרות שחוק משק החשמל נחקק כבר לפני כ-18 שנה, לא בוצעו עדיין הרפורמות שנקבעו בו. "11 רפורמות הוצעו, ו 11 פעם נדחו.

אם הממשלה והמדינה לא יודעים למשול ולא לבצע וליישם חוקים אולי על חברי הכנסת לקחת את המושכות ולהוביל מהלך אחר.

אין מנוס מבדיקה עמוקה של מבקר המדינה את העיכוב הבלתי נתפש הזה.

צריך לבחון את הרגולטורים במשק, שיקבעו נהלים ברורים ואחידים לפיהם תתנהל החברה".

כהן ביקש מיו"ר הוועדה לרפורמה במשק החשמל, אורי יוגב, שלא לנקוט בצעדים חד צדדיים, עד שימוצה ניסיון נוסף להגיע להסכמה עם העובדים, אך במקביל דרש מיו"ר ועד עובדי החברה, לדון עם ההנהלה ועם הממונה השכר במגזר הציבורי קובי אמסלם, כדי להסדיר את חריגות השכר הגבוהות בחברה ואת תכניות ההתייעלות.

בסיום הדיון הנחה יו"ר הוועדה את מבקר המדינה, לכתוב דו"ח מיוחד על השתלשלות הרפורמות השונות במשך השנים במשק החשמל, ועל ריבוי הרגולציה במשק זה מול חוסר בגוף מתכלל. זאת, על מנת לבחון אם יהיה צורך בעתיד בהקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא.

כהן אף פנה לרשות לניירות ערך ולאגף שוק ההון באוצר, לזרז את ההחלטה לגבי שוק עמוק, ואת ההיוון החשבונאי של קרנות הפנסיה של עובדי החברה.

תגובות

מומלצים