מציינים את יום הניקיון הבינלאומי

קק"ל מובילה בארץ, את יום הניקיון הבינלאומי, כפרויקט הסביבתי הגדול ביותר שנערך בישראל, בשיתוף השלטון המקומי, המועצות המקומיות ובתי הספר, במטרה להביא לידי מודעות את חשיבותם של הסדר והניקיון.

28.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מציינים את יום הניקיון הבינלאומי

סקר של גיאוקרטוגרפיה לקראת יום הניקיון הבינלאומי מחר: 97% מהציבור אומר כי חשוב לו לשמור על ניקיון היערות והפארקים, 87% מתוכם אוספים את האשפה לאחר הפיקניק.

יו"ר קק"ל אפי שטנצלר: "ממצאי הסקר הם הישג גדול למאמציה של קק"ל לשים את נושא הקיימות, הניקיון והשמירה על הסביבה על סדר היום הלאומי".

קק"ל מובילה זו השנה ה - 14 ברציפות את מפעל יום הניקיון הבינלאומי בישראל. אין ספק שגם תקופת החגים הקרובה, כמו קודמתה בשנה שעברה, תוכיח שכאשר כל אזרחי ישראל יוצאים לנופש ביערות ובפארקים, הם משאירים בכל שנה פחות אשפה מאשר בקודמתה, דבר הנתמך גם במגמה המובהקת שנצפתה בסקר.
 
מסקר שנערך לקראת יום הניקיון הבינלאומי אותו תציין קק"ל מחר, יום שני 29/9/14, בכל רחבי הארץ, השיב הרוב המוחלט של הנשאלים כי חשוב לשמור על ניקיון היערות והפארקים. גם לשאלה הנוגעת לאיסוף האשפה לאחר הבילוי, השיב הרוב כי הוא דואג לאסוף את האשפה ולפנותה. עוד עולה מהסקר כי האשפה שנאספת מתפנה ברובה לפחים הנמצאים בקרבת מקום.

יו"ר קק"ל אפי שטנצלר: "אנו שבעי רצון מהמגמה החיובית העולה מהסקר. עלינו לשמר תפיסה זו של חשיבות ניקיון הסביבה, ולהמשיך לחזקה על ידי שלל הפעילויות החינוכיות לאורך כל השנה, וכמובן ביום הניקיון הבינלאומי. ניקיון הסביבה איננו רק עניין אסתטי, יש לו תפקיד אקולוגי ממדרגה ראשונה בשימור בתי הגידול הטבעיים לבעלי החיים ביערות ובשטחים הפתוחים. לכן עלינו לעלות מדרגה נוספת ולהקפיד גם על פינוי האשפה אל מחוץ ליער, על מנת שבעלי חיים לא יפגעו מהפסולת, מקופסאות השימורים מיכלי הפלסטיק והשקיות – גם אם הם נתונים בתוך פחים."
 
מחר, שבוע טרום גל המבקרים הבא לקראת סוכות, מתקיים יום הניקיון הבינלאומי בכל רחבי הארץ, בפעילות ישתתפו כרבע מיליון תלמידים, חיילים ומתנדבים אשר ינקו את היערות והשטחים הפתוחים במבצעי ניקיון לאורכה ולרוחבה של ישראל.
 
בסוכות הקרוב, לוקחים את האשפה איתנו, אל מחוץ לשטח הפיקניק. כך נשמור על היער נקי לכל הבאים אחרינו, מטיילים ונופשים וכמובן בעלי החיים שהיער עבורם הוא בית.

תלמידים מנקים

יום הניקיון הבינלאומי : כרבע מיליון מתנדבים שנענו לקריאת קק"ל ירתמו למבצע הניקיון הגדול בישראל, מחר, יום שני 29.09.14, יום הניקיון הבינלאומי

אפי שטנצלר יו"ר קק"ל : "המתנדבים הנהדרים מצטרפים ביחד עם מדינת ישראל לעוד 40 מליון בני אדם ב 120 מדינות שדואגים  לסביבה טובה יותר, נקייה יותר, אנושית מכבדת את הזולת יותר – בקיצור חברה טובה וצודקת יותר."

קרן קימת לישראל תקיים מחר, יום שני 29/9/14, זו השנה ה- 14 ברציפות, את יום הניקיון הבינלאומי,  ,clean up the world כפרויקט הסביבתי הגדול ביותר שנערך בישראל, בשיתוף המרכז לשלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות בכל רחבי הארץ.

למעלה מרבע מיליון תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער ותושבים מכל המגזרים, יקחו חלק במבצעי הניקיון השונים, בלמעלה מ- 220 רשויות מוניציפאליות ברחבי הארץ, ביערות, בפארקים ובשטחים הפתוחים. השנה תתבצע הפרדת פסולת למיחזור בשקיות ידידותיות לסביבה ב- 4 צבעים: חום לפסולת נייר, כחול לפסולת פלסטיק, ירוק לפסולת אורגנית ולבן.

הטקס המרכזי יתקיים בעיר אשקלון, בשעה 10:30 בבוקר, בהשתתפות מאות תלמידים וחיילים ובמעמד השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, חיים ביבס יו"ר השלטון המקומי, ראש העיר המארחת, אשקלון, איתמר שמעוני ונציג השגרירות האוסטרלית בן רי (Ben Rhee, Second Secretary Political and Economic, Australian Embassy, Tel Aviv), המזכיר הפוליטי – כלכלי בשגרירות אוסטרליה, תל-אביב.

יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר ברך על הפעילות בישראל ואמר: "החשיבות של יום הניקיון מבחינת קק"ל היא לא רק לניקיון, אלא הרבה יותר מכך, המטרה שלנו היא בעיקרה חינוכית, לשמור על הטבע נקי , לעורר את המודעות הציבורית לשמירה על הסביבה ולתמוך ולהודות לשומרים על הסביבה ונקיונה, מתוך הבנה שאדם שמכבד יותר את הסביבה, מכבד בכלל גם את הזולת, את החברה ותורם בכך לחברה צודקת יותר מתחשבת יותר וטובה יותר".

ארגון "מנקים את העולם", "Clean Up The World", שנוסד בשנת 1993 באוסטרליה, פועל בחסות התוכנית הסביבתית של האו"ם, UNEP וכיום הוא הארגון הגדול בעולם בתחום שימור הסביבה. בפעילויות יום הניקיון הבינלאומי משתתפים 40 מיליון איש מ-120 מדינות ברחבי העולם. קרן קימת לישראל חברה לארגון בשנת 2001 ומאז מובילה את יום הניקיון הבינלאומי בישראל.

תגובות

1. רפיק לפני 10 שנים
ניקיון ואכות חיים

מומלצים