מקדימים תרופה למכה

כמידי שנה, לקראת החורף, נקראים עובדי בתי החולים להתחסן מפני וירוס השפעת שתוקף בעונה זו של השנה. פרופ' עימאד קסיס: "למרות הקמפיינים הנרחבים בנושא בשנים האחרונות, רבים אינם ממהרים להתחסן והמודעות לכך עדיין נמוכה".

30.09.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מקדימים תרופה למכה

עם תחילתו הרשמית של הסתיו ולקראת המעבר לשעון החורף, הקריה הרפואית רמב"ם החלה במבצע חיסוני השפעת העונתית לעובדי ביה"ח.

כמידי שנה, לקראת החורף, נקראים עובדי בית החולים להתחסן מפני הווירוס שתוקף בעונה זו של השנה, וזאת במטרה להגן על עצמם ועל בני משפחותיהם מפני הווירוס, כמו גם על המטופלים בבית החולים. החיסונים נעשים בהתאם להנחיות משרד הבריאות בכל בתי החולים וקופ"ח.

את מבצע החיסונים לחורף 2014-2015 פתחו נציגי הנהלת רמב"ם, אשר קיבלו בזה אחר זה את החיסון במהלך ישיבת ההנהלה השבועית. מטרת החיסון הגורף הייתה לשמש דוגמא לשאר צוות בית החולים והציבור הרחב, ולעודד אותם להתחסן.
 
למרות הקמפיינים הנרחבים בנושא בשנים האחרונות, רבים אינם ממהרים להתחסן והמודעות לכך עדיין נמוכה.

לדבריו של פרופ' עימאד קסיס, מנהל השירות למחלות זיהומיות בילדים ברמב"ם ורופא בכיר ביחידה למחלות זיהומיות בביה"ח, מדובר במחלה מאוד נפוצה בילדים וניתן למנוע אותה בעזרת החיסון: "המלצת הרופאים היא לחיסון לכלל האוכלוסייה, החל מגיל חצי שנה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות", מסביר פרופ' קסיס, "המחלה פוגעת בילדים ומבוגרים, ובמצבים מיוחדים עלולה להביא לסיבוכים קשים. מניעת המחלה, בעיקר בילדים, לא רק שומרת על בריאותם, אלא גם על בריאות אלו הנמצאים בסביבתם בגנים, בבתי הספר ובבית, ועלולים גם הם להידבק".

פרופ ביאר מתחסן

חיסון השפעת העונתי, מומלץ כאמור, גם למבוגרים וקשישים. ד"ר צבי דוולצקי, מנהל השירות הגריאטרי ברמב"ם, מסביר כי הסיבה להמלצת משרד הבריאות נעוצה בכך שמדובר באוכלוסייה הנמצאת בסכנה גדולה יותר לסיבוכים של מחלת השפעת, ואף לתמותה: "בקרב הקשישים ישנה שכיחות של תחלואה, ריבוי מחלות רקע ושינויים פיזיולוגיים במערכת החיסונית. אם נוסף לכל אלו גם את מחלת השפעת, הדבר מעמיד את בריאותם בסכנה, ולכן מומלץ להקדים תרופה ולהתחסן".
 
הקריה הרפואית רמב"ם קוראת לעובדי מערכת הבריאות והציבור הרחב להתחסן על מנת להגן על בריאותכם ועל בריאות סביבתכם.

בתמונה: פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם מתחסן.

תגובות

מומלצים