משק"יות ההוראה של גדוד חרב "בונים תוכנית למידה מיוחדת לדרוזים״

"עברית מבצעית" השבוע פגשנו את משקי״יות ההוראה של גדוד חרב שיורד בקרוב לאימון ברמת הגולן, שיר כהן וניצן רוזנבלט, שאומרות על הדרוזים: ״ זו עדה מדהימה וחיילים מדהימים לא נותנים לך להרגיש שונה״.

02.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משק"יות ההוראה של גדוד חרב "בונים תוכנית למידה מיוחדת לדרוזים״

שיר כהן התגייסה בדצמבר 12 והגיעה לגדוד בפברואר האחרון. לפני כן שירתה בפיקוד דרום, שם התעסקה בעיקר בלימוד עולים חדשים מגבעתי וגששים. לאחר מכן שירתה באוגדת עזה ואז הגיעה ל299. לפני הצבא לא עסקה בהוראה.

ניצן רוזנבלט התגייסה באפריל 14 וישר לאחר הקורס הגיעה לגדוד. בזמנו לא הכירה את גדוד ״חרב״, אבל רצתה לשרת במסגרת שתאפשר לה לפגוש בעדה אחרת.

התפקיד שלהן כולל בעיקר שיעורים פרטניים ושבועות למידה, כמו כן, הן מכינות את המ״כים והקצינים לקורס.

בשבוע הלמידה משתתפים בדרך כלל כ- 8 חיילים וכל שבוע מתמקד ברמת למידה אחרת: ״החיילים משתפים פעולה במידה גבוהה, הם באים ללמוד ולהשקיע מהזמן שלהם".

"חשוב לציין שלאחרונה בונים תוכנית למידה מיוחדת לדרוזים״, אומרות המש״קיות, ״יש שתי מטרות עיקריות לחשיבות לימוד השפה הראשונה היא שהצבא מתנהל בשפה העברית, הפקודות והחוקים ניתנים בעברית ולכן אנחנו מחזקים את הלוחמים, והמטרה השנייה היא רכישת מיומנויות עברית שתורמות גם מאוחר יותר להשתלבות בחיים האזרחיים ובשוק ״העבודה".

משקיות

על חווית השירות בגדוד:״ זו עדה מדהימה וחיילים מדהימים לא נותנים לך להרגיש שונה״, אומרת שיר. ״החוויה בגדוד מאוד מלמדת ומעשירה״, אומרת ניצן, ״אני פוגשת אנשים חדשים ומדהימים.״

תגובות

1. אמיר לפני 10 שנים
בהצלחה לכן

מומלצים