מעורבות חברתית קהילתית

תשעים בתי ספר על יסודיים דוברי עברית וערבית בצפון, כולל מפתני'ם ומחט'ים מפעילים השנה תכנית רב שנתית אינטגרטיבית בתחום העצמת החינוך הרגשי, ערכי וחברתי ככלי לעיצוב בוגר כאזרח טוב, מועיל, תורם ומעורב.

03.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מעורבות חברתית קהילתית

"החינוך הרגשי , ערכי וחברתי נועד לקדם מעורבות אישית של התלמיד ובכלל זה הטמעת החשיבות  שבנתינה , בתרומה ובהתנדבות למען האחר 

מדובר בפיתוח תפיסה עצמית הולכת ומתרחבת, מהתרכזות והתמקדות ב”עצמי” להזדהות עם מעגלים הולכים וגדלים- משפחה, בית הספר , הקהילה וכיו'ב תוך טיפוח תחושת השייכות של הפרט ועידודו לשאוף להיות בוגר ואזרח טוב , פעיל  ,מועיל , תורם ומעורב .

התובנות הנגזרות מכך הן הטמעת ערכים מובילים כמו : כבוד האדם, מימוש עצמי , מעורבות חברתית ונורמות התנהגות הנגזרות מהם בתרבות הבית ספרית ובקשרי גומלין עם הקהילה והחברה . מחוז הצפון מתאפיין ומתייחד ברב תרבותיות  ובעושר אתני שאין לו אח ורע ועל כן בשנת הלימודים הנוכחית נעמיק , נמנף ונעצים את הפעילות החינוכית בתחום היעד המאתגר הזה'' .

כך , מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון .

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי תכנית העבודה המחוזית מלמדת כי 90 בתי ספר על יסודיים דוברי עברית וערבית בצפון , כולל מפתני'ם ומחט'ים מפעילים השנה תכנית רב שנתית אינטגרטיבית בתחום . מספר התלמידים המתנדבים בתכניות למעורבות חברתית קהילתית במגזר היהודי , הדרוזי והבדואי גדל ליותר מ 27 אלף , ובמגזר הערבי עלה ל 8000  . מספר המשצי'ם עלה ל 2200 , ואילו מספרם של החניכים בתנועות הנוער בכל המיגזרים חצה את קו ה 48 אלף.

תגובות

מומלצים