הפרשה לקרן פנסיה עו"ד שריף רוחאנא

צו ההרחבה לפנסיה חובה אשר נכנס לתוקפו במהלך שנת 2008 קובע כי כל עובד שכיר שמלאו לו 21, וכל עובדת שכירה שמלאו לה 20, יהיו זכאים להפרשת כספים ממשכורתם למטרות ביטוח פנסיוני.

09.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפרשה לקרן פנסיה עו"ד שריף רוחאנא

עו"ד שריף רוחאנא מעניק לכם טיפ משפטי שחשוב שתכירו ותדעו, מה מגיע לכם באותה מסגרת בה אתם נמצאים, כמו שמחייב החוק.

כספים אלו יועברו לקרנות פנסיה, קופות גמל או ביטוחי מנהלים בהתאם להחלטת העובד או העובדת. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע חיוני אודות חוק הפנסיה בכלל ואודות הפרשה לקרן פנסיה בהיבט המשפטי בפרט.

על פי צו ההרחבה לפנסיה חובה, עובד אשר לא היה מבוטח בביטוח פנסיוני בטרם תחילת העסקתו במקום העבודה הנוכחי, יהיה זכאי להפרשת כספים רק לאחר השלמת שישה חודשי עבודה במקום.

עובד אשר היה מבוטח בביטוח פנסיוני מטעם מקום עבודתו הקודם, יהיה זכאי לתשלומי הפרשה לקרן פנסיה לאחר השלמת 3 חודשי עבודה במקום עבודתו החדש. תשלום זה יתבצע באופן רטרואקטיבי עבור כל שלושת החודשים הנ"ל.

החל מיום 1.1.14, שיעור ההפרשות עומד על 17.5% מסך משכורתו של העובד, כאשר מרכיב הסכום מבוסס על שכר הברוטו של העובד. 5.5% מסכום ההפרשה הינו על חשבון העובד והיתרה על חשבונו של המעסיק, כאשר 6% מהסכום המופרש מהווה רכיב פיצויי פיטורין.

עו"ד שריף רוחאנא

סכום ההפרשה החודשי נקבע על בסיס שכרו הקובע של העובד או על בסיס השכר הממוצע במשק (הנמוך מבין השניים).

במקרים בהם המעסיק מפר את חובתו בנוגע להפרשות לקרן פנסיה, רשאי העובד להגיש כנגדו תלונה ליחידת אכיפת חוק הפנסיה הפועלת במשרד התמ"ת.

העובד רשאי לתבוע סכומי כסף אשר היה אמור להעביר מעסיקו לקופות הגמל השונות. במקרים של התנערות המעסיק מהעברת הכספים, רשאי העובד להגיש תביעה רטרואקטיבית בגין כל התקופה.

מעסיק המנכה משכרו של העובד תשלומי הפרשה לקרן פנסיה, מחויב להעביר סכומים אלו אל קרן הפנסיה אותה בחר העובד תוך 30 יום מהיום בו נחשב השכר לגביו נוכו תשלומי הפנסיה כשכר מולן.

מתמודדים עם בעיה משפטית הקשורה לנושאי הביטוח הפנסיוני? רוצים להכיר את מלוא זכויותיכם הפנסיוניות ברמה המשפטית? זה הזמן להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני העבודה בכלל ובצו ההרחבה לפנסיה חובה בפרט.

משרד עורכי דין קרופניק רוחאנא, המשרד מתחמה בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה ומעניק ייעוץ משפטי שוטף בכל הקשור ליחסי עובד מעביד

כתובת המשרד: דרך בר יהודה 300, בניין לב הצומת, חיפה, טלפון: 04-8211422

תגובות

מומלצים