סיור בגבול סוריה חדר ועוד, סרטון

להתקרב כמה שיותר קרוב למציאות ולראות בעין את מה שמתרחש בגבול הסורי ישראלי וללמוד את הפרטים מהתושבים שמכירים די טוב מה קורה, אישיות דתית בכירה מישראל ואישיות ממגדל שמס ביקרו השבוע בכפר הדרוזי חדר בסוריה.

21.10.2014 מאת: סמיר חלבי, חסין חלבי
סיור בגבול סוריה חדר ועוד, סרטון

אתר החרמון נמצא בחלק המערבי לסוריה ומשם הרכס של החרמון נע צפונה לים התיכון, מישור החוף הסורי, רצועת חוף צרה וארוכה המשתרעת מדרום לחוף עם טורקיה ועד לגבול עם לבנון.

הגבול המקביל למג'דל שמס ובוקעתה הוא גבול שהולך מצפון לכיוון דרום ומיד שובר למזרח.

ניתן מהגבול הזה לראות מתחת לחרמון את הכפר הדרוזי חדר שהוא הגדול מכל הכפרים שנמצאים באזור הדרומי של סוריה.

הגבול עם חדר נמצא כעת, בין הארגונים האסלאמיים לצבא הישראלי, ככל הנראה יש הסכם לא להתקרב ולפגוע בתושבים הדרוזים.

ישראל בשלב הזה פתחה את השערים המרכזיים בין גבולה לסוריה אזור שאין בו כלל חיילים, ע"מ לאפשר לתושבים לעבור בגבול ללא כל בעיה בעת הצורך, ככל הנראה זה קשור לביקורם של שני האישים הדתיים הבכירים ביותר בעדה הדרוזית מישראל ורמת הגולן, שביקרו בכפר חדר שבסוריה והעבירו את המידע לתושבים בחדר, שיש להם אפשרות להסתייע בישראל כשצריך.

חדר

ישראל במלחמת יום כיפור כבשה את הכפר חדר, מכירה ומבינה את הצרכים של המקומיים במקום, ואז ישראל החזירה את כוחותיה לגבול של היום שהוא גבול טוב ויציב לתושביה.

המצב בגבול הסורי הדרומי, הוא מהמסובכים ביותר כרגע שצריך למצוא פתרון מדיני או צבאי ואם הדברים לא ילכו ויסכנו את גבולה של ישראל, היא יודעת לפעול גם בשטח הסורי בצורה הנכונה. כרגע אין לישראל כל עניין במה שמתרחש בסוריה.

לסיור שערכנו בנקודות החשובות  של הגבול הסורי-ישראלי

 

{YouTubeVideo id=8zdkmyXsEJg}

תגובות

מומלצים