איך לבחור בגדים לתינוק?

בחירת בגדים לזאטוט שהצטרף לאחרונה למשפחה אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להישמע, בייחוד לאור העובדה, שבכל החודשים הראשונים לחייו הוא היה עטוף ברחם של אמא, שקשה מאוד להתחרות במגע שלו.

28.10.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לבחור בגדים לתינוק?

אנחנו רוצים להעניק לילדים שלנו את הטוב ביותר ולעשות עבורם את המקסימום. אז איך בוחרים בגדים שהכי יתאימו לקטנצ'יק? על מה צריך להקפיד בבחירת הבגד? כל הטיפים הרלוונטיים לפניכם.

כך תבחרו את הבגד המתאים ביותר לתינוק שלכם:

1. הדבר החשוב ביותר הוא, קודם כל, לקנות בגד במידה הנכונה. כדי שלתינוק שלנו יהיה נוח, כדי שהבגד יישב עליו טוב (לא גדול מידי ולא קטן מידי) ועל מנת שהוא לא ירגיש חנוק, חשוב להצטייד במידות המתאימות.

2. המגע של הבגד על גופו של התינוק גם הוא צריך להילקח בחשבון בבחירת הבגד, במיוחד אם מדובר בתינוקות עם עור רגיש, שעלולים לפתח אלרגיה לבגד העשוי חומרים סינטטיים. הבגד צריך להיות רך ונעים, כדי שהתינוק ירגיש עטוף וכך שיהיה לו נוח.

3. לצד הפונקציונאליות והנוחות של הבגד, פריטי לבוש לתינוקות, כמו גם פריטי לבוש למבוגרים, צריכים להיראות טוב ולהיות מעוצבים בסטייל. זה לא אומר שאתם חייבים להוציא הון תועפות על בגד גוף לתינוק, אבל כן כדאי לבחור פריט לבוש שיהיה מדליק, שימשוך תשומת לב ושיגרום לתינוק להיראות עוד יותר מיוחד ומתוק.

4. בחירת בגדים לתינוקות חייבת להיעשות תוך התייחסות לעונה בשנה ולמזג האוויר שבחוץ. נכון שלרוב, תינוקות בחודשים הראשונים שמאז הגחתם לאוויר העולם מולבשים בבגדים ארוכים יחסית, כדי לוודא שהם מקבלים את כל החום הדרוש להם, אך במידה ואתם קונים בגדים בשיאו של קיץ חם ושרבי, שווה להצטייד גם בפריטי לבוש קצרצרים.

ביגוד

5. בגד לתינוק, כמו כל מוצר אחר שאנחנו קונים, צריך להיות איכותי, ולא להתבלות מהר או להפוך תוך זמן קצר דהוי ומחורר. בגדים המיוצרים מ-100% כותנה איכותית הם בדרך כלל חזקים ועמידים מאוד. במקביל, רצוי גם לבדוק שהבגדים עומדים בסטנדרטים ובתקנים.

6. צבעים משחקים תפקיד מאוד מרכזי בחיים שלנו, הם ידועים ביכולת שלהם להשפיע על המצב הרגשי-נפשי ואפילו על ההתנהגות שלנו. מבלי לפתוח דיון על העקרונות הבסיסיים בפסיכולוגיה של הצבעים, נזכיר, שכחול, למשל, מתקשר עם רגשות ומשדר שלווה, ירוק מסמל התמדה ופסיביות, צהוב הוא צבע הספונטניות וכן הלאה. מומלץ להתייחס לצבע הבגד, ולבחור אותו באופן שיתיישב עם אופיו של התינוק, וכך שהצבע יזמן אל חייו של התינוק את הדברים הרצויים.

7. ואם בצבעים עסקינן, שאלת מיליון הדולר בבחירת בגדים לתינוקות היא האם להיצמד לתכתיבים מגדריים ולבחור בגדים בצבע כחול לתינוק ובגדים בוורוד לתינוקת או ללכת על סגנון :"פרי סטייל", שלא יעורר אסוציאציות מגדריות. התשובה לשאלה אינה חד משמעית, וחשוב שכל הורה יקבל את ההחלטה הטובה ביותר לילד שלו, והמתיישבת עם האמונות המגדריות שלו.

המאמר באדיבות "כתריאלה יאנג": http://www.katriella.co.il/

תגובות

מומלצים