ד"ר אורנה שמחון "אני שמחה להיות כאן בבית ג'אן"

בזמן בו התרחש הפיגוע בירושלים בו נהרג בן הישוב בית ג'אן, מנהלת המחוז הצפוני במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון  ערכה ביקור בבית ג'אן בו הביעה הערכה ושמחה על הישגי הישוב.

05.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ד"ר אורנה שמחון "אני שמחה להיות כאן בבית ג'אן"

'' אני שמחה להיות כאן , בבית ג'אן , הישוב הגבוה בישראל , טופוגרפית, והמצליח בישראל , בהישגי ה'בגרות' . מערכת החינוך בבית ג'אן היא מאתגרת , מרתקת ומתאתגרת כל העת וללא הרף".

"התובנה המרכזית שלי מהביקור החינוכי בישוב היא שהמורים רואים בעבודתם שליחות חינוכית וחברתית וזכות גדולה. ראייה זו ניכרת, בעליל , בתוצאות , בהישגים, בהצלחות ובמצוינות כמו גם בשיעור המתגייסים לצה'ל שנושק ל 88 אחוזים".

"ההישג הגדול הזה של 100 זכאים לבגרות בין לומדי ביה"ס התיכון בישוב, רובם עם ציוני איכות והמיצוב במקום הארצי השני עם 91.94 אחוז זכאים לבגרות מהלומדים הגרים בישוב לתשע'ג הוא תולדה של מורים שמקדישים את נשמתם ואת ליבם לתלמידיהם, עובדים מכל הלב ושואפים להביא את תלמידיהם לגבהי גבהים ועובדה שזוהי נוסחה מצליחה ומנצחת".

"אבל גודל ההישג הוא קודם כל תעודת מחויבות ואחריות ורק אחר כך תעודת הערכה, הוקרה וכבוד. וזאת, כי ההצלחה מחייבת ולגבולות ההישגים וההצלחות גם השמים כבר אינם קצה כי הם  מתרחקים.

אני מבטיחה כאן ועכשיו כי נמשיך לסייע לקידום מערכת החינוך בישוב ככל שרק נוכל ''.

כך מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון, בביקור חינוכי בבית ג'אן כאורחת ראש הרשות, ביאן קבלאן ומנהל מחלקת החינוך, מוהנא טאפש.

דובר המחוז, דויד גורלי מציין כי בבית ג'אן כ 12 אלף נפש ומהם כ 3000 תלמידים מהגיל הרך ועד העל יסודי, כולל . הישוב שוכן בגובה של 1050 מ' מעל פני הים ושטח השיפוט שלו: 5079 דונם. 22 גנים לסוגיהם, מרכז טיפולי 1 , 3 בתי ספר יסודיים ומקיף ובו חט'ב וחט'ע מאכלסים את כלל תלמידי הישוב.

סדר הביקור : יסודי א' ( מנהל: גאלב דבור, 319 תלמידים ,בית הספר משתתף כעת במחזור ב' של תהליך הטמעת המערכת למצוינות ארגונית ה- EFQM)

למידה משמעותית , פעילות חברתית וערכית ומפגש ושיח עם תלמידים ומורי בית הספר גן שפתי במרכז הטיפולי, המרכז בניהולו של חאתם חלבי מעניק שירותים פרא רפואיים ובכלל זה טיפול בליקויי למידה, פיזיוטרפיה, ריפוי בעיסוק ובדיבור, קלינאות תקשורת, טיפול באמנויות ובתנועה וטיפול רגשי לתלמידי כיתות מקדמות, ילדי שילוב וכד', ובית הספר המקיף  1120 תלמיד כולל חט'ב וחט'ע, מנהל: עלי סלאלחה: שיח עם הנהלת ביה'ס על תהליכי עשייה פדגוגית והישגי הבגרות, למידה משמעותית, מעורבות חברתית וקהילתית ושיח עם חברי מועצת
התלמידים.

הצטרפו לביקור: ג'לאל אסעד, מפקח המחוז לדרוזים, כמיל אבו דולה, מפקח ישובי, ג'מאל עבאס, מפקח מינהל חברה ונוער, פאדיה פלאח, מפקחת על החינוך המיוחד ודויד גורלי, דובר המחוז.

תגובות

מומלצים