אין עשן בלי מעשנים

8,760,000 סיגריות! זו כמות הסיגריות שעישנו 40 מעובדי רמב"ם, בממוצע, במשך שנות חייהם. כעת, אחרי שסיימו בהצלחה את הסדנה לגמילה עישון שביה"ח מקיים לעובדיו, המספר העצום הזה מצטמצם ל- 0.

20.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אין עשן בלי מעשנים

כך רמב"ם מתנקה מעישון וממעשנים

שני מחזורים של סדנאות לגמילה מעישון עבור עובדי רמב"ם, הסתיימו לאחרונה ועל בוגריהם נמנים 28 מאנשי צוות ביה"ח. מדובר ביוזמה שהחלה לפני כשנה, עם פתיחתה של הסדנה הראשונה ברמב"ם כפיילוט, אז לקחו בה חלק 12 משתתפים, ומשזו הוכתרה בהצלחה נבנתה בביה"ח התשתית לקיום הסדנאות באופן קבוע.

הסדנאות לגמילה מעישון לעובדי רמב"ם  נמשכות שמונה שבועות, ופועלות לפי מודל המבוסס על מפגשים שבועיים  בני שעה וחצי. המפגשים מועברים ע"י מנחים של קופ"ח כללית ומכבי, ומשלבים התערבות התנהגותית ותרופתית, כפי שמקובל בסדנאות מסוג זה בקהילה. קבוצות הסדנה הינן קבוצות קטנות ואינטימיות, זאת במטרה להקדיש את מירב תשומת הלב למשתתפים ולהגדיל את אחוזי ההצלחה בסיום הסדנה, העומדים על כ-90%.

כאשר מחשבים את ממוצע שנות העישון בקרב משתתפי הקבוצות, נתון זה עומד על ממוצע של עישון קופסת סיגריות אחת ליום לפחות, במשך 30 שנים, לכל אדם. כאשר מחברים את כמות הסיגריות שכל  40 בוגרי הסדנאות נהגו לעשן במשך שנות חייהם, הנתון מסתכם בכ-8,760,000 סיגריות, לכל הפחות (!).

בשנים האחרונות נעשו כמה מהלכים ברמב"ם, במטרה להפוך את ביה"ח הגדול בצפון למוסד נקי מעישון ומעשנים. אחד המהלכים המשמעותיים במיוחד היה איסור מכירת טבק בשטח ביה"ח, אשר נכנס לתוקפו לפני כשנתיים. מהלך זה הפך את רמב"ם לביה"ח הממשלתי הראשון שמוציא את מוצרי הטבק משטחו ומוותר על הכנסה שנתית ממכירת סיגריות, אשר נאמדת במאות אלפי שקלים.

כחלק מאותו החזון, רמב"ם מפעיל תכנית לקידום בריאות ומניעת עישון, אותה מובילים ד"ר חנה אדמי, מנהלת הסיעוד וקידום בריאות בביה"ח ומר ניסים חיים, מנהל משאבי אנוש ותפעול ויו"ר הועדה למניעת עישון. אחת מפעילויות התוכנית היא אותה סדנה להפסקת עישון, המתקיימת ברמב"ם ומיועדת לעובדי ביה"ח. הסדנאות מתקיימות בתמיכת אגף משאבי אנוש ברמב"ם, ובסיוע קופ"ח השונות, ללא כל עלות לעובדים. 

הסדנה
 

"כבית החולים הגדול בצפון, עלינו מוטלת האחריות לדאוג גם לבריאות עובדינו ולמתן דוגמא אישית לאורח חיים בריא", אומר פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם ומוסיף, "הנהלת בית החולים עוסקת רבות בקידום בריאות  ומשקיעה בבריאות העובדים במסגרות שונות ומגוונות".

"במסגרת התכנית לקידום בריאות של הנהלת בית חולים, הכרזנו על "רמב"ם - בית חולים נקי מעישון" החל מאפריל 2015", מציינת ד"ר אדמי, "אנו נוקטים בפעולות חינוך, מניעה ואכיפה, כאשר הסדנאות להפסקת עישון הן חלק מתכנית זו והמגמה היא להמשיך ולהשקיע בבריאות עובדינו ובחינוך לבריאות. אנו רואים את ההיענות ליוזמות הללו, בקרב ציבור העובדים, הולכת וגדלה ומבינים שיחד, כולנו רוצים להיות חלק מהמהלך החשוב הזה".

בתמונה: משתתפי אחת הסדנאות שהתקיימה ברמב"ם. ד"ר חנה אדמי בקדמת התמונה.
צילום: פיוטר פליטר.

תגובות

מומלצים