חורף חם ונעים תלוי בעיני מי

מידי שנה בעונת החורף, מתקבלות ברשויות תלונות רבות מצד תושבים הסובלים ממטרדי עשן וריחות שנובעים מתנורים להסקה ביתית של שכניהם.

21.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חורף חם ונעים תלוי בעיני מי

באיגוד ערים להגנת הסביבה מחדדים הנחיות בדבר שימוש בתנורי הסקה ביתיים.

לרגל כניסתה באופן רשמי של עונת החורף, באיגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה מבקשים לרענן נהלים ולהזכיר כי לא כל מה שחמים בבית, גם נעים כלפי הסביבה.

על מנת להתמודד עם בעיית העשן הנפלט מתנורי ההסקה, נקבע תקן לגובה ארובה מינימאלי באזור מגורים בהתאם למרחק בין הבתים. אך לעיתיים, ישנם מקרים בהם עדיין קיימות תלונות ריח, אף שהארובה עומדת בדרישות התקן.

איגוד ערים להגנת הסביבה מסייע בטיפול בתלונות ועמידה בתקנים ונותן את חוות דעתו לועדות המקומיות ולמחלקות שונות ברשויות, במקרי צורך חריגים, לאחר טיפול על ידי פקח עירוני.

לאור ריבוי התלונות בנושא מטרד מתנורי ההסקה, באיגוד מדגישים מספר נקודות למחשבה לכבוד עונת החורף

היתר, קיבלתם? על מנת להשתמש בתנור הסקה לחימום הבית, יש לקבל היתר בניה להקמת ארובה והתקנת תנור, על פי התקנים הקבועים בחוק ולעמוד בתקנים נוספים המתייחסים למבנה התנור, ניצולת השריפה ועוד.

צמצמו נזקים: השתמשו בעץ נקי כחומר בעירה, על מנת לצמצם את הפגיעה בסביבה. אל תבעירו תחליפי עץ כגון פורמייקה, M.D.F וכו', או עץ צבוע.

ארובה

תחליפים וצבעים אלו מכילים סוגי דבק וחומרים מסוכנים נוספים המשתחררים בעת שריפה. כמו כן, שימו לב כי העץ שמשמש אתכם יהיה נקי ממסמרים, ברגים וכדומה.

זהירות, תביעה אזרחית: קיימים חוקי עזר המתייחסים לתנורי הסקה כמפגע, לפיהם מפקח מטעם העירייה רשאי לדרוש לסלק מפגע במידה ונחשב כבלתי סביר.

במידה ולדעת השכנים ישנו מטרד קיצוני שלא מקבל מענה בהליכים אחרים, יש באפשרותם לפתוח הליך לתביעה אזרחית.

בנוסף מציעים באיגוד, כי לפני יצירת מטרד לא נעים לשכנים, רצוי לבדוק כדאיות כלכלית לאורך זמן: סקרי צרכנות מגלים ששימוש בתנורי הסקה אינם בהכרח חסכוניים על פני פתרונות חימום חשמליים שונים.

תגובות

מומלצים