סקר בחדרי-חרדים מפתיע: 10 מנדטים לש"ס

 

22.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון

נתוני האמת בניגוד למגמה העולה מהסקרים האחרונים, סקר 'בחדרי חרדים' שנערך על בסיס משאל טלפוני על ידי חברת TRI, מעלה ממצאים מפתיעים: ש"ס זוכה ל-10 מנדטים, יהדות התורה זוכה ב-8 

עורך הסקר: "סקרים הדוגמים חרדים במשאל אינטרנט הם מוטים" אריה דרעי: "המגמה לא מפתיעה, בכל הסקרים הפנימיים אנו נשארנו חזקים" 

סקר 'בחדרי חרדים' מוכיח: ש"ס שומרת על כוחה ובניגוד למגמה שנצפתה בסקרים אחרים.

סקר שנערך על ידי חברת TRI שבראשות דר' אריה רותם ואורי אלמן עבור 'בחדרי חרדים', מעלה כי תנועת ש"ס שומרת על כוחה והיא זוכה ל-10 מנדטים - לו היו מתקיימות היום בחירות.

במהלך החודשים האחרונים נערכו סקרים המנבאים לש"ס 5-7 מנדטים. על רקע הסקרים התעורר ויכוח ציבורי במערכת הפוליטית החרדית, אם הסקרים הללו המתבססים על מדגם אינטרנטי, אכן יכול לדגום את הציבור החרדי ללא הטייה.

בשל כך הזמין 'בחדרי חרדים' סקר מקיף שנערך על טהרת המשאל הטלפוני. נמצאו פערים משמעותיים בין הסקרים לסקר שנערך על ידי 'בחדרי חרדים'. ולכאורה הדבר מוכיח שאכן הסקרים האינטרנטיים אינן משקפים כראוי את דעתו של הבוחר החרדי.

לפי הסקר, הליכוד זוכה ב-27 מנדטים ושומר על יציבותו, הבית היהודי זוכה ב-17 וכבסקרים האחרים היא המפלגה השניה בגודלה בכנסת, העבודה גם היא שומרת על יציבות עם 12 מנדטים.

ישראל ביתנו יורדת ל-8, יש עתיד ל-10, וש"ס כאמור זוכה ל-10 מנדטים. יחד עם יהדות התורה הזוכה ל-8 מנדטים, הייצוג החרדי שומר על כוחו.

תנועתו של משה כחלון בסקר הזה זוכה ב-6 מנדטים, וכפי שמסביר אורי אלמן, מבצע הסקר: "מפלגתו של כחלון היא נעלם גדול, כחלון לא הציג את הנבחרת שלו ולכן התמיכה בתנועתו אינה יציבה ונעה מ-6 מנדטים ליותר מכך או פחות מכך".

עוד בנתוני המנדטים: מרצ - 8, התנועה - 3, המפלגות הערבית - 11, מפלגת קדימה אינה עוברת את אחוז החסימה.

הסקר האמיתי הוא יום הבחירות  "אנו הקפדנו לערוך את הסקר הזה, באמצעות משאל טלפוני בלבד", אומר אלמן, "אנו סבורים שלמרות שהיקף השימוש באינטרנט בציבור החרדי הינו גבוה, הוא אינו שווה להיקף הקיים בציבור הכללי ולפיכך סקר אינטרנטי סובל מהטיות בקרב הציבור הזה ואינו משקף דיו.

"כך גם", מוסיף אלמן, "היקף השימוש באינטרנט בעשירונים התחתונים, נמוך יחסית לעשירונים העליונים והבינוניים. לתנועת ש"ס, באופן מסורתי יש מאחז בקרב הציבור הזה בשל הדגל החברתי שהיא נושאת, וגם העשירונים האלה אינם באים לידי ביטוי במדגמים אינטרנטיים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי, הגיב על הממצאי סקר 'בחדרי חרדים': "המגמה לא מפתיעה אותנו כלל, בכל הסקרים הפנימיים אנו נשארנו חזקים ואף מתחזקים. והסקר תואם את עמדתינו ביחס לסקרים האחרים.

"הסקר האמיתי הוא יום הבחירות ולשם אנו מכוונים בכל הכח, כדי להגדיל את כוחה של היהדות החרדית ולהיות לפה לשכבות החלשות".

הסקר נערך במהלך תחילת חודש נובמבר בקרב מדגם מייצג של 500 נדגמים מקרב כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה.

הסקר נערך על ידי חברת טי.אר.איי. מחקרים אסטרטגיים הנמצאת בבעלות דר' אריה רותם, חברת הייעוץ טאק אסטרטגיות צמיחה, ואורי אלמן.

החברה הינה אחת מחברות המחקר המובילות בישראל, בתכנון מחקרים וביישומם.

מקור


http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=76224

תגובות

מומלצים