יחזקאל יעזור לכם לא להשמין

יחזקאל פאטישנו מאמן לאכילה נכונה ודרך חיים בריאה, הבעיה היא שאם לא נשים לב למה שאנחנו מכניסים לפה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם כמה ק"ג שלא בנינו עליהם.

27.11.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יחזקאל יעזור לכם לא להשמין

זה לא חובה להשמין בחורף !!!, בימים הגשומים האלו קר ומחשיך מוקדם אנחנו מחפשים אוכל שיחמם וינחם אותנו.

הבעיה היא שאם לא נשים לב למה שאנחנו מכניסים לפה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם כמה ק"ג שלא בנינו עליהם  הנה לכם מספר מזונות שמומלצים דווקא בחורף ואיך אפשר להינות מהם בלי להשמין ועל הדרך לשמור על הבריאות.

זהו החורף כאן ובגדול, היום כבר ממש קצר, הטמפרטורות כבר ממש נמוכות ואנחנו רוצים לאכול יותר. הבעיה שהאוכל הזה המחמם והממלא כל כך, עלול לגרום לנו להשמין אם לא נשים לב.

יחזקאל פאטשינו מאמן לאכילה נכונה ואורח חיים בריא מסביר איך נוכל ליהנות ממאכלי החורף ולשמור על הבריאות.

היום כבר קשה להבחין בין העונות מבחינה תזונתית מכיוון שאנחנו חיים בחברת שפע שיש הכל כמעט בכל ימות השנה ולכן מדגיש יחזקאל שחשוב מאוד שהאוכל שאנחנו אוכלים יהיה מגוון ככל האפשר.

יחזקאל מסביר כי אנשים שמקפידים על תזונה עונתית ולא אוכלים מכל השפע התזונתי שקיים כל השנה, בעצם אוכלים בצורה יצירתית ומגוונת יותר. "אלה האנשים שקרובים יותר לטבעיות ומבססים את התזונה שלהם על פי העונות", ולרוב גם בריאים יותר.

כך למשל צריכה של תבשילים ומרקים מחממים ותבלינים מחממים כמו למשל צ'ילי, קינמון, וירקות שורש שעוזרים בהעלאת טמפרטורת הגוף או דוגמה נוספת פירות הדר שעשירים בויטמין סי נחשבים לתבשילים חורפיים ובריאים מאוד.

דרך אגב אומר יחזקאל "בגמבה אדומה יש פי 6 ויטמין סי מתפוז"

אז איך נשמור על המשקל שלנו בחורף, 7 כללים

יחזקאל פאטישנו

פיתחו את היום בשתיית לימון

הלימון ידוע בסגולתו להוצאת נוזלים וליחה מהגוף. ידוע לכולם שכחלק מההגנה של הגוף הוא מייצר נוזלים שמציקים לנו ונותנים לנו תחושה לא נעימה. לכן מומלץ לפתוח את הבוקר עם חצי לימון וכף שמן זית או לחילופין לסחוט לימון שלם לבקבוק של ליטר וחצי ולשתות במהלך היום.

שלבו בתפריט היומי מזונות טריים

הקפידו לשלב בתפריט החורפי שלכם מעט אגוזים, סלרי, כרישה, בצל, סלק וברוקולי.
בחורף הפירות, הירקות והשורשים הם ממש טריים מומלץ מאוד לאוכלם הם עשירים בוויטמינים ומנירלים" מסביר יחזקאל"

דאגו שמרק יהיה חלק בלתי נפרד מהתפריט

זה גם מחמם, וגם משביע לפני המנה העיקרית שעלולה להיות משמינה יותר. אפשר אפילו לעשות רשימה של כל המרקים האהובים, לבחור באלו המבוססים בעקר על ירקות ולשלב שניים שלושה בשבוע

הרבו בשתיה חמה ללא סוכר

השתייה החמה תעזור גם בחימום הגוף וגם בהורדת תחושת הרעב אפשר לשתות תה עם מקל קינמון לקבל טעם מתוק ועשיר יותר אפשרי גם חליטות צמחים למיניהם יחזקאל מדגיש שקפה לא נחשב

התחילו את היום באכילת דייסת שיבולת שועל

זו גם דרך נהדרת לשמור על משקל תקין כי בשיבולת שועל  יש אינדקס גליקמי נמוך, מסביר יחזקאל, וגם שפע של סיבים תזונתיים והיא נחשבת כאחד מעשרת המזונות הבריאים שיש בנוסף, ניתן להוסיף לקוואקר פירות העונה או כפית דבש.

הקפידו על צריכה מספקת של חלבון

החלבון ידוע בחשיבותו בבניית מסת הגוף הרזה מה שיוצר חילוף חומרים חזק יותר לגוף. כמו כן תהליך הפירוק האיטי של החלבון משדר למוח תחושת שובע ומוריד את החיפוש שלנו אחר נישנושים

תכננו מראש את היום מבחינה תזונתית

כמו בכל דבר שאנחנו רוצים להצליח בחיים אנחנו מסרטטים מפת דרכים -  כך בנושא התזונה דעו מראש מה תאכלו ואל תשאירו דברים ליד המקרה, כך תוכלו לדאוג שהמזונות שתאוכלו במהלך היום יהיו בריאים ומזינים וממילא תצליחו לשמור על משקל תקין.

בהצלחה...

יחזקאל פאטישנו מאמן לאכילה נכונה ודרך חיים בריאה  058-5889880

http://wellness.ravpage.co.il/gift

תגובות

מומלצים