עו"ד טל איטקין: השפעת הבחירות על הזוגיות

לקראת הבחירות הממששות לבוא, מסבירה עורכת הדין טל איטקין, מומחית בענייני משפחה, על השפעתן של העמדות הפוליטיות של כל אחד מבני-הזוג על מערכת היחסים הזוגית, ועל התמודדות במקרים של חוסר הסכמה.

07.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עו"ד טל איטקין: השפעת הבחירות על הזוגיות

חוסר הסכמה פוליטית עשויה לגלוש מעבר לויכוחים אידיאולוגיים ולהעיב על הקשר הזוגי. בישראל, הידועה בממשלותיה הבלתי-יציבות בעשורים האחרונים, לבחירות עשויה להיות השפעה כבדת-משקל על מערכת היחסים הזוגית.

עורכת הדין טל איטקין מסבירה, כי חילוקי דעות פוליטיים הינם נושא שאין לקל ראש בחשיבותם, בייחוד כאשר מי מבני-הזוג מעורבים במערכת הפוליטית. בחירה של בן-הזוג במועמד כזה או אחר יכולה להצטייר בעיני בן-הזוג השני כמעידה על אופיו ועל ראייתו את העתיד. במקרה בו בן-הזוג מחזיק בדעות הפוכות, עלול הדבר להוביל לעיתים אף לפירוד. זוגות רבים העידו כי מערכת הבחירות ומעורבותו הפוליטית של בן-הזוג האחר חשפו בפניהם צד שלא הכירו בו. בדומה, העידו רבים על חששם שמא תפיסתו הפוליטית של בן-הזוג תשפיע על אופן גידול הילדים והשקפותיהן העתידיות.

במרבית המקרים, הדרך לצליחת מערכת הבחירות בשלום הינה באופן לא מפתיע תקשורת טובה. על בני-הזוג הימנע מניסיונות לכפות את עמדותיהם איש על רעהו, שכן במעשים אלו יש אף פוטנציאל רב להעמקת הקרע. כאשר בני-הזוג או מי מהם מעורבים במערכת הפוליטית, רצוי לקבוע קווים ברורים מראש בנוגע לתקופת הבחירות, ממליצה עורכת הדין טל איטקין. כך למשל, אם בן-הזוג עובד במערכת הבחירות ניתן להסכים מראש כי העבודה לא תשוב יחד עמו הביתה.

עורכת דין טל איטקין

ניתן אף למנוע את היווצרותן של מחלוקות כגון אלו מראש- הסכמה בנוגע לנושאים פוליטיים עובר לנישואין או למיסוד הקשר,מסבירה עורכת הדין טל איטקין- כמוה כהסכמה לגבי שיטת החינוך, אופן ניהול משק-הבית וחלוקת התפקידים בין בני-הזוג- מדובר בנושא שרצוי לדבר עליו מראש. אין זה אומר שבמצב בו התפיסה הפוליטית שונה על בני-הזוג להיפרד,  אך חשוב להגיע להבנות בנושא ולהתוות מדיניות ברורה.

לסיכום, מרגיעה עורכת הדין טל איטקין, כדי לצלוח את תקופת הבחירות יש להקפיד על תקשורת טובה וקביעת "כללי אצבע" בסיסיים לתקופת הבחירות. ואולי אף חשוב מכך- לזכור שתקופת הבחירות היא זמנית, ושכל עוד הנבחרים מצליחים להקים קואליציה, אין סיבה שבני-זוג ייכשלו בכך.

תגובות

1. חלבי לפני 9 שנים
דלית אל כרמל

מומלצים