העבירו נבחנים מבחני נהיגה תמורת שוחד

למעלה מ-70 בני אדם נעצרו ברחבי הארץ בחשד למעורבות בפרשת זיוף ומרמה בהיקפים גדולים של מעבר מבחני נהיגה עיוניים ומעשיים בתמורה לתשלום שוחד.

14.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
העבירו נבחנים מבחני נהיגה תמורת שוחד

מאות שוטרים יצאו לפנות בוקר למבצע מעצרים ברחבי הארץ, במהלכו נעצרו למעלה מ-70 בני אדם בחשד למעורבות בפרשת זיוף ומרמה בהיקפים גדולים של מעבר מבחני נהיגה עיוניים (תאוריה) ומעשיים (טסטים), בתמורה לתשלום שוחד.

בחודשים האחרונים הפעיל מחלק הסוכנים ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז סוכן משטרתי סמוי בקרב חברי הרשת. הסוכן חשף תעשיית הנפקה במרמה של רישיונות נהיגה ושיט, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ומתן שוחד.

במהלך החקירה התברר כי בתמורה לשוחד של כ-5,000 שקלים התקינו חברי הרשת לנבחנים אוזניה זעירה אלחוטית, המחוברת למכשיר סלולרי זעיר שהוסלק בשרוולם. בזמן הבחינה לחשו באוזנו של הנבחן את התשובות הנכונות למבחן התאוריה.

לפני המבחן הסבירו החשודים לנבחן כי עליו ללחוש למכשיר הסלולרי שהותקן לו בשרוול את המילה הראשונה והאחרונה של השאלה. בצד השני של הקו ישב אדם עם מאגר השאלות והתשובות, והקריא לנבחן את התשובה הנכונה. בכדי ליצור מצג שווא של מבחן אותנטי, נהגו חברי הרשת לשתול שתי תשובות שגויות במענה של הנבחן. כאשר הגיע אליהם נבחן המתקשה לקרוא עברית, זויפו תעודות זהות ונשלחו אנשים מהרשת להיבחן במקום הנבחן.

חברי הרשת לא הסתפקו בסיוע במעבר מבחני התאוריה והפעילו מורי נהיגה ובוחן נהיגה של משרד הרישוי. תמורת שוחד של יותר מ-15 אלף שקלים הם דאגו גם להעביר את המשחדים מבחן מעשי (טסט).

הרשת כללה 12 חשודים עיקריים שפעלו בתפקידים מוגדרים: מקריא תשובות, מתקין אמצעים סלולריים על הנבחנים, גובה כספים, מזייף מסמכים, מאתר נבחנים לתיאוריה ומתווכים למעבר מבחן מעשי. בנוסף נעצרו מורי נהיגה ובוחן רישוי, שעל פי החשד קיבלו כסף בתמורה להגשה לטסט והעברת הנבחן ללא קשר ליכולות הנהיגה שלו.

עשרות רבות של רישיונות נהיגה הושגו במרמה בסיוע חברי הרשת. לאחר מעצרם יועברו החשודים לחקירה ביחידת ההונאה המחוזית בחשד לשורה של עבירות, בהן קבלת שוחד, מתן שוחד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, התחזות לאחר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. החשודים יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בפ"ת.

מפקד מחוז מרכז, ניצב מוטי כהן, התייחס למבצע המעצרים ואמר כי "מדובר בחשודים שנהגו להעלות רוצחים פוטנציאליים על הכביש תמורת בצע כסף".

תגובות

מומלצים