תיאטרון חינוכי לילדים ונוער

תיאטרון גוזה שעושה את צעדיו הראשונים בימים אלה, שם לעצמו מטרה לשמש כקולם של הנוער והילדים, מתוך מקום שכאשר רוצים לעזור לקהל זה להתמודד עם בעיות, צריך לשמוע את קולן ומתוך שם  לעזור לו לצמוח.

25.01.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

"אם באמת נדבר איתם בגובה העיניים ונשמע את מצוקותיהם נוכל לגרום להם לרצות להיות אחראים יותר, להגדיל ראש ולהימנע מסכנות", אומרת שרון פאוסטר גוזביץ אשר הקימה את התאטרון בתמיכתה של קרן שמש לעידוד יזמים צעירים.

הצגה ראשונה: "לא עוד פרויקט על אלכוהול" לפני כל יצירת הצגה עורכים בתיאטרון תחקירים מעמיקים על מנת להביא בצורה מדויקת את קולם של בני הנוער  וליצור הזדהות גדולה על הבמה ומשם להשפיע ולשנות.

מסבירה גוזביץ: את ההצגה "לא עוד פרויקט על אלכוהול" העוסקת בצריכת אלכוהול בקרב בני נוער, כתב המחזאי ניצן כהן והשחקנים שמשתתפים בה: יעקב זהרוביץ ואנוכי ההצגה משלבת מספר אלמנטים: סרטוני וידיאו על מסך וסצנות על הבמה. ההצגה עוסקת בנושא שלא מרבים לדבר עליו והוא: משחקי אלכוהול מאוד מסוכנים ברשת, משחקים אלו הביאו כבר ליותר מ10 מקרי מוות בעולם.

ההצגה מעודכנת למציאות העכשווית של בני  הנוער, כשאלכוהול נהפך למשהו בסיסי עבורם ביום יום והם ניזונים מהמחשבה והתחושה שאין גבולות ,שהם יכולים לעשות  הכל  וש"שום דבר נורא לא יכול לקרות לי"

ההצגה באה להפריח את המחשבה שיש מישהו שהוא חסין מפני הסכנות הטמונות בשתיית אלכוהול ולהציג בפניהם את הקלות הבלתי נתפסת  שבה הם יכולים להפוך לחלק מהסטטיסטיקה של עוד נער/ה שנרצחו, רצחו, נאנסו או כל אסון אחר ושהסכנה מחכה להם מעבר לפינה כאשר הם נגררים ושותים ללא הכרה.

על אודות: יזמית התאטרון בתמיכתה של קרן שמש לעידוד יזמים צעירים הינה שרון פאוסטר גוזביץ, בת 32, שחקנית, בוגרת בית צבי לפני כ-8 שנים, שהשתתפה במספר הפקות בטלוויזיה כגון: "סרוגים" "חשופים" "המקום" ובהצגות תיאטרון ובהן "צבע הזהב" "נשות טרויה" ועוד.

החיבור של שרון לעולם החינוך מתחיל מבית הוריה שם אמה היקרה, רחל פאוסטר הצליחה להשפיע  ולהביא לשינויים כמורה/כרכזת חברתית/כמחנכת/כמנחת קבוצות וכמפקחת במשרד החינוך. כיום היא משמשת גם כיועצת פדגוגית בתיאטרון.

בזמן שירותה הצבאי הייתה שרון מש"קית חינוך בחיל החימוש ובחיל הרפואה והדריכה שנים רבות נוער בנושאים רבים: בתחום המשחק, מנהיגות, צריכת אלכוהול ועוד.

לאחר היכרות מעמיקה עם נוער וילדים ועם עולמם,  הבינה שרון  שכאשר אנו רוצים לעזור להם להתמודד אנו צריכים לשמוע את קולם ומתוך המקום הזה לעזור להם לצמוח , להגיד להם: "לא" "אל תעשו" "תהיו אחראים" זה לרוב לא יגיע אליהם. אם באמת נדבר איתם בגובה העיניים ונשמע את מצוקותיהם נוכל יחד לגרום להם לרצות להיות אחראים יותר, להגדיל ראש ולהימנע מסכנות.

לאתר : www.guza.co.il

תגובות

מומלצים