הבחירות ב"בליך הערבי" יוצאות לדרך

חגיגת הדמוקרטיה והבחירות בתיכון מתרחבת לאוכלוסייה הערבית: בית הספר התיכון המקיף בכפר ראמה בגליל יקיים ב-18 לפברואר הדמיית בחירות שבה כל תלמידי כיתות י', י"א וי"ב יצביעו בקלפיות שיוצבו בבתי הספר לרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-20.

01.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הבחירות ב"בליך הערבי" יוצאות לדרך

התיכון המקיף בכפר ראמה וארגון "קרן אברהם" יקיימו ב-18 לפברואר בתיכון בראמה הדמיית בחירות וכנס בהשתתפות ח"כים ומועמדים במתכונת ה"בחירות" בתיכון "בליך"

הבחירות יתקיימו במתכונת הדמיית הבחירות הקבועה בתיכון "בליך" ברמת גן (המתקיימת השנה ב-22 לפברואר). בית הספר בראמה, כמו "בליך", הוא תיכון איכותי שאוכלוסייתו כוללת את כל הזרמים והדתות באוכלוסייה הערבית - מוסלמים, נוצרים ודרוזים. הבחירות בראמה יהיו השלמה לבחירות ב"בליך", שאמורה להוות 20% מתוצאת המדגם השלם.

בבוקר ה-18 לפברואר, לפני הבחירות, יתקיים בבית הספר כנס בחירות בהשתתפות חברי כנסת ומועמדים ערבים ויהודים מכל גווני הקשת הפוליטית, שיופיעו בפני התלמידים, יענו לשאלות וינסו לשכנע להצביע למפלגות שלהם.

"התלמידים שלנו מייצגים את כל הקשת הדתית והפוליטית בחברה הערבית ומתאפיינים במעורבות פוליטית גבוהה", אומר מנהל התיכון המקיף בראמה, מאג'ד קאסם, "זאת תהיה התנסות נהדרת עבורם וחגיגה לדמוקרטיה".

"מהסקרים עולה כי אחוז ההצבעה בקרב הערבים הצעירים הוא נמוך יותר מאשר בשכבות גיל אחרות, למרות שהשיח האזרחי והרצון להשתלב בחברה הישראלית חזקים אצל הצעירים", אומר ד"ר תאבת אבו-ראס, מנכ"ל משותף בארגון "יוזמות קרן אברהם", שיזם את פרויקט הבחירות, "לכן, חשוב לעודד אותם להשתתף במשחק ולהצביע בבחירות".

"הבחירות בראמה ימחישו מה שאמור היה להיות מובן מאליו: שהציבור הערבי הוא חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית ומהמערכת הפוליטית במדינה", אומר אמנון בארי-סוליציאנו, מנכ"ל משותף בקרן אברהם, "אם ב'בליך' מתקיים מדגם מייצג של רוב האוכלוסייה, יש להשלים אותו במדגם של ה-20% הנותרים".

תגובות

מומלצים