מקבלי גביע פרס התיכנות בתחרות הרובוטיקה

מתוך עשרים ושתיים קבוצות מבתי ספר שונים בארץ, תלמידי חט'ב אורט יגאל אלון בנצרת עילית זכו בגביע הפרס הראשון בתחרות רובוטיקה בקטגוריה של 'פרס התיכנות' .

02.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מקבלי גביע פרס התיכנות בתחרות הרובוטיקה

דובר המחוז דויד גורלי מציין כי  בתחרות שהתקיימה זה מקרוב בבית הספר המקיף במשגב, השתתפו עשרים ושתיים קבוצות מבתי ספר שונים בארץ. התלמידים נתבקשו לתכנן רובוט המבצע משימות שניתנו מראש, לחקור נושא הקשור לשיפור הלמידה (world class) ולכתוב עבודת חקר.

הנבחרת של חט'ב אורט יגאל אלון נצרת עילית הורכבה מתלמידי כיתות ח' חדשים בתכנית ומתלמידי כיתות ט' ותיקים שהשתתפו בתחרות גם בשנה שעברה. המנטורים של הקבוצה היו תלמידי כיתות י' שהחלו להשתתף בתכנית כשהיו בכיתה ח' ומאז נשארו בה.

הנבחרת נפגשה מדי שבוע בסיום יום הלימודים והתאמנה לקראת התחרות בהנחייתם של כרמית משה רוזנטל, מנהלת אשכול הפיס, ונחום רוזנטל מורה לרובוטיקה.

הקבוצה הרב גילאית הצומחת, זכתה בשלושה פרסים ברציפות בשלוש השנים האחרונות .

מדברי השופטים: "ניכר כי הקבוצה משתפת פעולה יפה כשהבוגרים חונכים את הצעירים. הקבוצה עובדת בצורה יעילה וברור כי היא משתפרת עם השנים. ניכרת למידה בתחום החקר והמצגת שהוכנה מפורטת. התוכנה של הרובוט איכותית ומושקעת. כל הכבוד על העבודה ההנדסית!"

התלמידים הציגו בפני השופטים בהצטיינות קוד מתאים וקל להבנה, תכנון שיטתי מוסבר היטב ואסטרטגיה ברורה שהוגדרו היטב ע"י הקבוצה.
מנהלת חטה"ב , נעמי אורגד ציינה כי למידת התלמידים בתכנית הרובוטיקה היא דוגמא ומופת ליישום הלמידה המשמעותית בתהליך חקר ופתרון בעיות.

הזוכים

אורנה פישר מנהלת המקיף הוסיפה כי בניית הנבחרת הרב גילאית לאורך זמן, ושיתוף הפעולה בין תלמידי חטה"ב לבין תלמידי החטיבה העליונה, מלמדעל יישום הלכה למעשה של הוראה ולמידה שש שנתית בבית הספר המקיף.

מנהלת המחוז ד'ר אורנה שמחון בירכה את התלמידים ומוריהם על הזכיה בתחרות מאתגרת , מעוררת השראה , חווייתית ומעשירה . 

תגובות

מומלצים