ילדים לומדים מוגנות ברשת

"השבוע המסתיים עמד בסימן אינטרנט בטוח, בתי הספר במחוז הצפון הוכיחו כי העולם הקיברנטי הוא זירה נאה להוכיח בה יכולות, עשיה, יצירתיות, הצלחות והישגים, אך יחד עם זאת , חילחלה והוטמעה התובנה כי יש להיזהר מהסכנות האורבות ברשת"

13.02.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ילדים לומדים מוגנות ברשת

" יש להקפיד על כללי מוגנות מפני בריונות ברשת ועל אבטחה ראויה  בכל הנוגע לשלומם של התלמידים המשתמשים'' .
כך ,מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון .

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי בסקר שנערך לקראת היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח נמצא כי הורים חשים חסרי אונים מול תופעות של בריונות במרחב הקיברנטי, וחלקם ציינו שהם לא מקבלים מספיק סיוע בהגנה על הילדים .

מרבית ההורים אינם רואים בבריונות ברשת בעיה שעלולה לפגוע בילדים שלהם לפני שהם מגיעים לגיל 10 ומניחים לילדים בני 5 לגלוש באינטרנט ללא פיקוח. אלא שמחקר שערכה באחרונה קספרסקי (Kaspersky) מוכיח שהם טועים.

במחקר, שנערך לקראת היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח, שחל השבוע (יום ג', 10.2.15), נמצא כי גם בני 5 שמשתמשים במסרים מיידיים ובמשחקים מקוונים חשופים לבריונות ברשת וההורים חשים חסרי אונים אל מול התופעות האלה. חלקם אף ציינו כי הם לא מקבלים מספיק תמיכה וסיוע בהגנה על הילדים מפני הסכנות ברשת.

רשת

"אנחנו עדיין לא יודעים מספיק על התופעה, היא חדשה מבחינתנו", אמר אחד ההורים במסגרת המחקר. "במקרים רבים, הילדים יודעים על טכנולוגיה יותר מאיתנו ואנחנו מגששים באפלה".

"יש הרבה מקרים בהם ההורים נרתעים מלשוחח עם הילדים על בריונות ברשת, אבל צריך להסביר להם את הסכנות - בדיוק כמו שמלמדים אותם לא לדבר עם זרים", אמר דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי של קספרסקי.

ד"ר אביתר מתניה , המטה הקיברנטי במשרד ראש הממשלה אמר השבוע בעניין זה כי ישראל פועלת בתחום הקיברנטי ומתקדמת בעקביות לקראת התואר 'מעצמת סייבר' .

מנהלת המחוז ד'ר אורנה שמחון מאמינה כי למערכת החינוך יש אמירה מכרעת בהקשר לזאת .

תגובות

מומלצים