נתניהו שידר מסר ועוצמה

הנאום של רוה"מ בקונגרס האמריקני, מהלך שיביא לנתניהו לא מעט קולות, ניאום רציני ומשכנע על איראן המסוכנת ומה הסכנה באיראן גרעינית, ניאום שחידד לאובמה שההסכם עם איראן הוא רע ועדיף בלעדיו.

03.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נתניהו שידר מסר ועוצמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפני חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקני, והלהיב קהל, הוא הודה לחברי הקונגרס על תמיכתם בישראל וזכה במחיאות כפיים לאורך כל הנאום.

"הברית בין ישראל לארה"ב הייתה תמיד מעל פוליטיקה ותמיד צריכה להישאר מעל הפוליטיקה".

"אנחנו מעריכים את כל מה שאובמה עשה עבור ישראל".

נתניהו הזכיר את הסיוע של ארה"ב בפיתוח מערכת כיפת ברזל שבזכותה ניצלו חיי אזרחים ישראלים.

נתניהו דיבר על סכנת הגרעין האיראני וההסכם המתגבש בין איראן לארה"ב והמעצמות.

נתניהו : "כבר יותר משנה אמרו לנו שאין הסכם יותר טוב מהסכם רע. זה הסכם רע. מאוד רע. עדיף לנו בלעדיו".

נתניהו אמר כי גם כיום באיראן רוצים להשמיד את ישראל והזכיר את דבריו של האייתוללה חמינאי, מנהיגה הרוחני של איראן, שבכל הזדמנות מדבר כנגד ישראל, והשווה  את איראן לדאעש. "המשטר האיראני תמיד יהיה איום עבור ארה"ב, הקרב בין איראן לדאעש לא הופך את טהרן לבת בריתה של ארה"ב, אחת קוראת לעצמה המדינה האיסלאמית והשנייה קוראת לעצמה הרפובליקה האיסלאמית".

"ההבדל הוא שדאעש חמושה בסכינים וסרטוני יוטיוב בזמן שאיראן עלולה להיות חמושה בנשק גרעיני וטילים בליסטיים. האיום הכי גדול הוא איראן גרעינית. לנצח את דאעש ובמקביל לאפשר לאיראן לנשק גרעיני זה לנצח בקרב אך להפסיד את המלחמה. אסור לתת לזה לקרות. זה בדיוק מה שיכול לקרות. אם ההסכם שכרגע דנים בו יוסכם על ידי האיראנים. ההסכם הזה יאפשר להם להשיג נשק גרעיני והרבה".

"המשטר האיראני הוא לא רק בעית היהודים כמו שהנאצים לא היו רק בעית היהודים. איראן מאיימת לא רק על ישראל, אלא על שלום על כל העולם. כדי להבין מדוע נשק גרעיני אצל איראן מסוכן, צריך להבין את טבע המשטר".

"אנחנו יודעים בוודאות שכל עסקה עם איראן תתן לה שני דברים: איראן תישאר עם יכולת מיצוי להשיג פצצה. על פי ההסכם, אף מתקן גרעיני של איראן לא יפורק. אלפי צנטריפוגות ימשיכו לפעול. בגלל שאיראן תקבל את הדברים הללו, איראן תוכל להשיג פצצה תוך שנה, כך חושבים בארה"ב, לפי החישוב שלנו זה פחות".

ראש הממשלה אמר כי אסור לסמוך על איראן.

"יש דרישה לאיראן להשהות את המצב בעשר שנים אבל זה מצמוץ עין עבור כולם. הם ימשיכו בשלהם. כל הסנקציות יוסרו ואז איראן תוכל להעשיר עוד יותר את תוכנית הגרעין שלה. מנהיגה העליון של איראן אומר כי הרפובליקה האיסלאמית מתכננת 190 אלף צנטריפוגות להעשרת אורניום. ככה היא תוכל לייצר דלק גרעיני תוך שבועות. מזכיר המדינה ג'ון קרי אישר בשבוע שעבר שאיראן יכולה להחזיק בזה. איראן יכולה להחזיק באורניום מועשר לייצור פצצה עם לגיטימציה בינלאומית. עד עכשיו איראן מסרבת להכניס להסכם את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה, שיוכלו להוות איום ישיר על ארה"ב".

"הסעיף השני, הסרת כל המחסומים לאיראן תוך עשור. אני לא מאמין שהמשטר הקיצוני של איראן ישתנה בצורה קיצונית לטובה. התיאבון שלו לאגרסיביות רק גובר".

נתניה אמר כי  לפני הסרת הסנקציות, צריך לדרוש מאיראן שלושה דברים: "להפסיק את האגרסיביות שלה נגד שכנותיה במזרח התיכון. הדבר השני להפסיק לממן טרור ברחבי העולם. והדבר השלישי להפסיק לאיים להשמיד את ישראל, מדינת היהודים היחידה".

תגובות

מומלצים