תוצאות הבחירות בדרוזים פשיטת רגל למדיניות המפלגות ולמועמדים

21.03.2015 מאת: ח'ליל חלבי
תוצאות הבחירות בדרוזים פשיטת רגל למדיניות המפלגות ולמועמדים

עם סיום הבחירות ופרסום התוצאות התברר באופן ברור חוסר אימון גדול של הציבור הדרוזי במפלגות הפוליטיות הציונית ומהמועמדים מטעמם, הנציגים הדרוזית נכפו מראש ע"י המפלגות ולתושבים לא הייתה הזכות לקבוע מועמדיהם, המועמדים לא ידעו להציג אג'נדה דרוזית מקובלת ובהסכמת המפלגות שלהם, ולא ידעו לבטא את שאיפות התושבים, התעמולה שלהם הייתה רדודה ושטחית וחוזרת על עצמה.

ההצבעה למפלגות הציוניות נוהלה בצורה חובבנית מיושנת והתחלקה בין יתר המפלגות על רקע משפחתי, או עסקנות או מחויבות אישית, הצבעה אמוציונאלית רגשית. בכרמל 45% לא הצביעו בכלל. תוצאות הבחירות מראים באופן חד קיומו של פוטנציאל גדול של מצביעים אשר לא ניתן להוליך אותם שולל, חושבים רציונאלית ופועלים בשיקול דעת התנהגותם מבטאת מחאה ברורה כנגד העושק וההפליה, ובעיקר נגד תהליך קביעת המועמדים והשפה שבה מדברים לבוחר. הרשימה הערבית המשותפת בפעם הראשונה הצליחה לזכות בכ 40% אחוז מכלל המצביעים הדרוזים בישראל והם הוכחה לאי אימון שיש במדיניות.

ברור לכולנו כי הדרוזים לא שינו את דרכם והפכו לפתע תומכי חנין זועבי ואחרים...אנחנו מאמינים במדינת ישראל על כל המשתמע, אנחנו גם יודעים להבחין בין מדינה לבין מדיניות ובין ניהול פוליטיקה זולה ובגרוש. מצבו של האזרח הדרוזי אחרי 67 שנים מקום המדינה נמצא בתחתית הסולם החברתי ישראלי, תוצאות הבחירות בדרוזים מראה על מגמת שינוי ועל חשיבה ריאלית למצבו.

מנהיגות העדה אכן פשטה את הרגל, והניסיון של חלק  מאישים דרוזים (שחושבים עצמם מנהיגים) לטעון שהרשימה הערבית המשותפת אינה מייצגת את הדרוזים היא תעודת מסכנות, ד"ר עבדללה אבו מערוף הנציג הדרוזי (מכפר ירקא) ברשימה המשותפת אכן יכול לטעון לייצוג של 40%  מהדרוזים, ומה הם יכולים לטעון? את מי הם מייצגים? הבעיה שלהם לא אצל עבדללה אבו מערוף ובטח לא ברשימה המשותפת, הבעיה שלהם בתרבות החנפנות ובמדיניות ההתרפסות, הם חושבים שיש להם טאבו על הדרוזים וכל התנהלות לא תואמת את המדיניות המוכתבת מחייבת אותם תגובה מגנה.

חליל חלבינו באמת למה לא דאגו לצעירים ולחיילים המשוחררים בדרוזים, למה לא דאגו לשוויון זכויות ולאפשרות מגורים בכבוד, היכן היו כל השנים? איך יסבירו מדיניות העמדת חיילים משוחררים למשפט בטענה של בנייה "בלתי חוקית" בזמן שמשרד הפנים לא דאג לתקצב את התכנון בכפרים שלנו יותר מ 30 שנה? איך אפשר למנוע מתושב לקבל חשמל לביתו באותה טענה? דברתם והתהוללתם על היוזמה להקמת כפר דרוזי לצעירים, מישהו מכם יכול לומר לנו היכן הכפר הזה? אני כן יכול לומר לכם שקיים תכנון מתקדם לעיר ערבית סמוך לכפר מכר בשם העיר "טנטור" והעיר הזו תאכלס 20 אלף תושבים ערבים, בנוסף המגזר הערבי זכה בשנתיים האחרונות ל5 מיליארד ₪ ומה קבלו הדרוזים...?

למה להסיט תשומת הלב מהבעיות האמתיות של החיילים המשוחררים לכיוון הרשימה הערבית המאוחדת, הבעיה לא ברשימה הזאת הבעיה היא להצדיק את המדיניות הרעה ולנסות לשכנע אותנו לקבלה, אותם אישים חושבים שיש להם טאבו על הדרוזים והם מוסמכים לדבר בשמנו... די נמאס מכם.

חברים אנחנו לא מחפשים ולא רוצים משרות פוליטיות לשם כבוד, אנחנו היום מחפשים שוויון זכויות עם הערבים, אנחנו לא מאמינים באף אחד מהנבחרים, משרות פוליטיות לא מביאים לנו זכויות, משרות של כבוד לא על חשבוננו, די לסחור בנו ולנצל אותנו לשם כסאות ומשרות ריקות מכל תוכן ומעשה.

אנחנו אזרחים ישראליים שאיכפת להם מהמדינה ועושים את המוטל עלינו באהבה וברצון. לא נסכים לשלוט בנו על-ידי שרלטנים וחנפנים ואנשים חסרי ערך עצמי, אנחנו נצביע למי שעומד לצידנו, למי שדואג לצרכים שלנו ולמי שנאבק למעננו ולא משנה אם הוא שייך למגזר הערבי או היהודי. הבעיות שלנו לא עם הרשימה הערבית אלא עם המדיניות והנציגים שנכפים עלינו לשם הכתבת מדיניות.

תגובות

22. חמיד לפני 9 שנים
כתבה לענין
21. אדיב לפני 9 שנים
מסרים לעניין
20. יוסף לפני 9 שנים
נכון כתבת
19. אמגד לפני 9 שנים
צודק בכל מילה
18. כרמלי לפני 9 שנים
ח'ליל אדם הגון
17. סמיר לפני 9 שנים
תרבות העדר
16. אובירטיבי לפני 9 שנים
בין לבירמן לזועבי
15. אחמד לפני 9 שנים
ל10
14. יודע דבר לפני 9 שנים
מי שעזר לדרוזים היו החכי"ם הערביים
13. ממממ לפני 9 שנים
לא נכון
12. ג'אבר לפני 9 שנים
ניתוח משקף
11. מדליה לפני 9 שנים
ממש לא נכון
10. דרוזים ישראלים לפני 9 שנים
תרומת הערבים לדרוזים,,,אפס,!!!
9. מבין עניין לפני 9 שנים
למר חליל המכובד
8. דרוזי לפני 9 שנים
אל תטעה את ציבור הקוראים
7. ***** לפני 9 שנים
כ 50 % מהדרוזים לא הצביעו בכלל,,!!!
6. משקיף ... | לפני 9 שנים
לא הגונים...
5. אמיר לפני 9 שנים
כמה מבינים מהו כותב
4. דילאווי שפוי לפני 9 שנים
איש עקבי ופייר
3. דליה לפני 9 שנים
פרשנות ראויה לשבחים
2. אזרח לפני 9 שנים
צודק בכל מילה
1. רמי לפני 9 שנים
כל מילה בסלע

מומלצים