סועאד חלבי לוקחת את הגישור צעד אחד קדימה

המפגש היחודי בין מובילי חוק הגישור לשופט והאמאמים הדרוזים בביתה של סועאד חלבי, מביא אותנו לחשוב רגע לפני שהולכים לכל צעד קיצוני, הדרוזים והשפעת חוק הגישור על החברה. סרטון

23.03.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סועאד חלבי לוקחת את הגישור צעד אחד קדימה

למפגש בביתה של סועאד חלבי ובעלה ד"ר כמאל חלבי, הגיעו לדיון, שופט ערעורים בבתי הדין הדרוזים שיך חאתם חלבי, השיכים האימאמים אבו חסין עלי נסראלדין,  פרופ שיך פאדל מנסור, שיך אבו חמזה תופיק חלבי, מירה שוורץ, דר פרץ סגל, שיך זידאן עטשהיוסף מקלדה, אוסנת מקלדה, חיה בן נתן, שיך יהודה חטיב,  שיך גבר מנסור, נציגת משרד המשפטים מוריה כהן בקשי, גיל הוכהויזר, מועין חלבי, פותה חלבי, רוני נינון ועוד, להעלות את כל הדברים שניתן ללמוד אותם לגבי גישור וצימצום סכסוכים.

סועאד חלבי עובדת סוציאלית שלמדה גישור בשנים האחרונות, רואה בגישור כצעד חדש שיוביל את החברה הדרוזית בפרט והישראלית בכלל למקום בטוח, כשפה חדשה בחברה שמדברת שלום.

מירה שוורץ יו"ר ועדת גישור בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, שמגשרת בנושאים עסקיים וקהילתי, רואה בצעד שמובילה סועאד בכרמל, צעד מאוד חשוב ויעיל למען התפתחות החברה הכפרית ובעיקר לנסות לסיים את המחלוקת לפני הגעה לבתי המשפט.

ד"ר פרץ סגל אחד ממובילי והוגי חוק הגישור, מגיע לדליה ומדבר בגלוי שחוק הגישור לא פוגע בשום אופן בסמכות או בתרבות הדרוזית, ושחוק הגישור עצמו יחול בעוד מספר חודשים, על כל בתי הדין בארץ, החוק יחייב ללכת לדרכי גישור ושלום ואם לא מגיעים לתוצאה, אז ניתן ללכת לבתי המשפט.

המגשרים בדליה

השיכים השמיעו את דברם בדיון, והביעו את התחושות שלהם לגבי השתלבות החוק בחברה ובבתי הדין הדרוזים.

שיך אבו עלי חסין נסר אלדין סיפר למשתתפים שהדת הדרוזית פעלה במשך שנים קודם לכן על פי חוק הגישור, כך שהחוק הזה שמיש בידי הדיינים בבית הדין הדרוזים, עוד לפני שהחליטו להחיל אותו על בתי המשפט.

המגשר יוסף מקלדה שעובד במערך התעופה והקשר עם הציבור, מבין טוב עד כמה חשובה הגישה לכל עניין ועניין ואיך לסיים מחלוקות ולפתור בעיות בדרכי שלום.

מפגש לא שגרתי שכל הכוונה מאחוריו, לא לראות עוד מקרים וסכסוכים שנמשכים הרבה זמן בבתי המשפט, ללא פתרון טוב לצד זה או אחר ובעיקר לסיים סכסוכים בתוך המשפחה בדרכי שלום.

יש לציין שסועאד חלבי נשואה לרופא ילדים ואמא לרופא צעיר.

 

לכל הדברים בסרטון

 

{YouTubeVideo id=TTLHWokLyjY}

תגובות

5. מירה שוורץ ג.מ.א גישור לפני 9 שנים
miraswz@BEZEQINT.NET
4. כמאל . לפני 9 שנים
טיפול מניעתי בהסכמה .
3. סמירה לפני 9 שנים
גאווה גדולה
2. סמי לפני 9 שנים
כל הכבוד סועאד חלבי
1. וואפי לפני 9 שנים
כל הכבוד על היוזמה

מומלצים