מתייחדים עם זכרם של חללי מערכות ישראל 2015

מתייחדים עם זכרם של 23,320 הנופלים ומתוכם 406 החללים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל, מערכת פורטל הכרמל כמו בכל שנה בחרה לזכור מספר חללים, אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יפתחו הערב, ב20.00 בצפירת זיכרון בת דקה.

21.04.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתייחדים עם זכרם של חללי מערכות ישראל 2015

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ייפתחו ב-16:45 אחר הצהריים, בטקס שייערך בבית "יד לבנים" בירושלים.

בשמונה בערב תישמע ברחבי הארץ צפירת זיכרון בת דקה אחת, ואחריה תחל העצרת המרכזית בכותל המערבי, במעמד נשיא המדינה והרמטכ"ל.

טקס יום הזיכרון לחללים הדרוזים יתקיים בבית הקברות הצבאי בעוספיה, בהשתתפות המשפחות השכולות שיתחילו לפקוד את קברי יקיריהם משעות הבוקר, צעירים יהודים מתנדבים כמו בכל שנה, ייקחו חלק בטקס.

יום הזיכרון בבתי העלמין יחל בשעה 11.00 בצפירה בת שתי דקות, ואחריה יחלו טקסי הזיכרון הממלכתיים וטקסי הזיכרון ברחבי הארץ.

נכבדי העדה הדרוזית ובראשם השיח' מוופק טריף יגיעו לבית הקברות בעוספיה להשתתף בטקס הזיכרון להרכין ראש עם כלל אזרחי המדינה.

המשפחות השכולות ממשיכות להתמודד עם אובדן יקיריהם ועל הרצון בחיים במלחמת הקיום המתמידה, משפחות שבחרו לא לוותר על חזון השלום ולפעול לצדק חברתי וערבות הדדית.

בית הקברותהאחראים על אבטחת האירוע בבית הקברות בעוספיה יהיו חיילי גדוד 299.

כוחות משטרה, לוחמי מג"ב ומתנדבים יאבטחו את טקס הזיכרון ויעסקו בהכוונת תנועה ובשמירה על הסדר והביטחון. צוותי מד"א כרמל יהיו בהערכות מוגברת לטפל בכל אירוע.

טקס האזכרה הממלכתי המרכזי יתקיים בהר הרצל, ברחבי הארץ יתקיימו עשרות טקסי זיכרון ממלכתיים בבתי העלמין הצבאיים.

מאות טקסי זיכרון נוספים בחלקות הקבורה הצבאיות בבתי העלמין מקריית שמונה ועד אילת, ובאלפי קברים ביישובים השונים.

סרטונים מטקס הזיכרון בבית הקברות בעוספיה, אשתקד

{YouTubeVideo id=7XbAfyvEcE0}

{YouTubeVideo id=AFjUVjla14A}

תגובות

מומלצים