תמונת מצב: עברית כשפה שניה לתלמידים דוברי ערבית תשע"ד

ממצאים ראשוניים על תחום העברית כשפה שניה בקרב דוברי ערבית בשלב של סיום בית הספר היסודי (כיתה ו') משני היבטים עיקריים, הישגים לימודיים וההקשר שבו מתקיימת הלמידה בבתי הספר.

06.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תמונת מצב: עברית כשפה שניה לתלמידים דוברי ערבית תשע"ד

הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) מציגה ממצאים ראשוניים ממחקר על תחום העברית כשפה שניה בקרב תלמידים דוברי ערבית בישראל.

מטרת המחקר הנוכחי היא להעריך את תחום העברית כשפה שניה בקרב דוברי ערבית בשלב של סיום בית הספר היסודי (כיתה ו') משני היבטים עיקריים – הישגים לימודיים וההקשר שבו מתקיימת הלמידה בבתי הספר.

השליטה בשפה העברית היא תנאי הכרחי להשתלבות בחברה הישראלית, בחיי היום יום, במוסדות ההשכלה הגבוהה ובשוק העבודה. חשוב שכל אזרחי המדינה ישלטו היטב בעברית וירכשו מיומנויות אורייניות כגון קרוא וכתוב, הבנת הנשמע ויכולת לדבר ולתקשר בעברית.

המחקר הועבר לראשונה בשנת הלימודים תשע"ד ויש כוונה להעבירו שוב בשנים הבאות כדי לאפשר מעקב לאורך זמן אחר מגמות ושינויים בתחום דעת זה.

המחקר נערך בחודש פברואר 2014 בקרב מדגם מייצג של 4,886 תלמידים ו-311 מורים המלמדים עברית בכיתות ו' ב-195 בתי ספר דוברי ערבית שונים במגזר הערבי, הבדואי והדרוזי.

הדוח המלא וחומרים נוספים נמצאים באתר האינטרנט של ראמ"ה בקישור:


http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Rama/MivchanimArtzyim/Ivrit_Safa_2.htm

תגובות

מומלצים