לא רק לאישה דרוזית אסור לנהוג תכירו את חסידות בעלזא

האישה הדרוזית שרוצה מאוד להשתלב בדת אינה יכולה אם היא נוהגת ברכב, הנושא המדובר ביותר בקרב הנשים בעדה הדרוזית, עכשיו אנו מגלים מאמר שפורסם שבקהילת בעלזא אם אישה נוהגת ברכב, הילד שלה לא יתקבל למוסדות החינוך.

21.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לא רק לאישה דרוזית אסור לנהוג תכירו את חסידות בעלזא

נשים דרוזיות לא מפסיקות לבקש לאפשר להן לנהוג ברכב בכל במה ומעמד, נשים מסורתיות מעלות את הנושא הזה לדיון כל הזמן ורוצות שיתירו להן לנהוג גם כשהן דתיות.

בתחילת שנות התשעים יצאו האימאמים בכל הכפרים הדרוזים כנגד רישיון הנהיגה לנשים הדרוזיות והחליטו יחד עם המועצה הדתית הדרוזית העליונה על כך שאסור לאישה הדרוזית להיות דתייה ולנהוג, דבר שגרם להרבה נשים לוותר על הרישיון לטובת הדת ועל מנת שאנשי הדת לא ירחיקו אותן נשים ממקומות התפילה "ח'ילוות".

יש לציין שבכינוס שערכו האימאמים עם ההנהגה הדתית הדרוזית בשנת 1969 במתחם קבר הנביא אלח'דר עה"ש בכפר יאסיף, אסרו הרבה דברים, רישיון הנהיגה לא היה כלול ברשימת האסורים.

ועכשיו אנו מגלים שגם בחברה החסידית בלונדון מחרימים נשים שנוהגות ברכב. 

וזה קורה בחסידות בעלזא שהיא מהחסידויות הגדולות בעולם, ושמה אם אישה נוהגת ברכב אז הילד שלה לא יתקבל למוסדות החינוך.

במכתב שנשלח להורי תלמידים ותלמידות במוסדות החינוך של חסידות בעלזא בלונדון, הובהר כי אם שתנהג ברכב, ילדיה לא יוכלו ללמוד במוסדות של החסידות בטענה כי זה "דבר הנוגד את כללי הצניעות"

תקנה חדשה בחסידות בעלזא בלונדון אוסרת על נשים לנהוג בכלי רכב. במכתב שנשלח לאחרונה להורי התלמידים והתלמידות במוסדות של החסידות נכתב כי "לא יתאפשר לתלמיד/ה ללמוד במוסדותינו, אם אמו/ה נוהגת ברכב". ראוי להבהיר כי התקנה לא נקבעה בשל יכולת הנהיגה של נשים, אלא בשל בעיות צניעות.

בעלזא היא מהחסידויות הגדולות בעולם, ריכוז החסידים הגבוה ביותר הוא בירושלים אך חסידיה מפוזרים גם באירופה ובארצות-הברית. בלונדון שבה הופצה השבוע התקנה החדשה מתגוררים אלפי חסידים וילדיהם לומדים בתלמוד תורה, בבית ספר, בישיבה ובסמינר, מוסדות שמתקבלים אליהם בעיקר ילדי החסידות.

אישה דרוזית"היות שלאחרונה נתרבו המקרים של אמהות לתלמידים ותלמידות שהחלו לנהוג ברכב", נכתב במכתב שעליו חתומים מנהלי המוסדות והדיינים הבכירים בבעלזא בלונדון, "דבר הנוגד את כללי הצניעות הנהוגים במחנינו, וכללי התנהגות המתאימים להורי מוסדות חסידיים בכלל ומוסדות בעלזא בפרט, ישנה התמרמרות גדולה בין הורי תלמידי מוסדותינו הקדושים על כך".

במכתב מצוטט הוראתו של האדמו"ר מבעלזא, לפיה יש "לתקן תקנה שאשה הנוהגת ברכב, אין יכולה לשלוח את ילדיה להתחנך במוסדות בעלזא".

עוד הבהירו כי יאמצו את התקנה החל משנת הלימודים הבאה: "הננו להודיע שמראש חודש אלול תשע"ה ואילך, לא יתאפשר לתלמיד/ה ללמוד במוסדותינו אם אמו/ה נוהגת ברכב. מי שאין לה אפשרות אחרת מסיבה מיוחדת (כגון סיבה רפואית וכד'), תגיש בקשה לוועד המיוחד לצורך זה, והוועד ידונו בבקשתה".

התקנה של בעלזא היא אינה היחידה וכי גם חסידויות ורבנים נוספים פסקו בעבר בעניין. אולם, למרות פסקי ההלכה האוסרים נהיגת נשים ברכב, התופעה מאוד נפוצה בקרב המגזר החרדי.

דברים שנאמרו בסוגיית רישיון הנהיגה לנשים הדרוזיות, בסרטון

{YouTubeVideo id=-moTFz4sNVo}

לכתבה שפרסמנו בתאריך 8-12-2013 תחת הכותרת : "מדוע אסור לאישה דרוזית לנהוג ברכב? "

למקור הכתבה, (ישראל שקולניק כתב קוקר )

http://www.kooker.co.il/%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%A0%D7%95%D7%94%D7%92%D7%AA-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%93-%D7%9C%D7%90-%D7%99%D7%AA%D7%A7%D7%91%D7%9C-%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%93%D7%95%D7%AA/

תגובות

1. מוחדון נבינא שועייב לפני 9 שנים
רכב ונהיגה זה אמצעי לחיים,,

מומלצים