אל"מ וג'די סרחאן:"אז למה בכל זאת זה קורה עכשיו?"

טור של ראש מנהל אוכלוסיות, אל"מ וג'די סרחאן, בנוגע לסגירת גדוד "חרב" הפסקת הגיוס לגדוד חרב, בשנתיים האחרונות אנחנו רואים פחות ופחות חיילים משובצים ביחידות לוחמות אחרות ובמסלולים השונים שהצבא מציע למרות שהם מאוד רוצים זאת"

22.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אל"מ וג'די סרחאן:"אז למה בכל זאת זה קורה עכשיו?"

לפי עדות הוותיקים שבינינו, סוגיה זו עומדת על הפרק מעל ל-30 שנים.

מפקדי הגדוד לדורותיו, בתמיכת גורמי הצבא, הצליחו לתת מענים שונים ומגוונים על מנת לשמור את המשך קיום הגדוד, בין היתר על ידי העברת הגדוד לאיזור הצפון,

הקמת פלוגת לוחמים בקבע ולבסוף גם צמצום של פלוגה אחת.

עם השנים כמות החיילים הלוחמים המתגייסים בכל מחזור הלכה וקטנה, מסיבות טובות, שלדעתי הרוב מברך עליהן; עליה משמעותית מאוד במספר העתודאים, עליה משמעותית במספר המאותרים מראש לתפקידים יוקרתיים חיל המודיעין, חיל הים, חיל האוויר וכו' וכן רצון של רבים מבני הנוער להשתלב במערך הטכני.

מצב זה אינו מאפשר עוד לשלוח מתגייסים דרוזים ליעדי הלחימה השונים וגם למלא את השורות בגדוד. לכן בשנתיים האחרונות אנחנו רואים פחות ופחות חיילים משובצים ביחידות לוחמות אחרות ובמסלולים השונים שהצבא מציע למרות שהם מאוד רוצים זאת.

מסקנה אחת מוחלטת זכתה להסכמה מקיר לקיר בתוכנו ולאחר התייעצויות של גורמי הצבא עם רבים מבני העדה היא שאין לאלץ או לחייב נער דרוזי להתגייס לגדוד המגדרי חרב, ולאפשר חופש בחירה בהתאם לנתונים האישיים. משמעותה של אמירה זו שאין עוד יכולת לקיים את הגדוד.

זוהי הסיבה העיקרית שתכליתה כיבוד רצון הפרט ועידוד למיצוי עצמי רחב יותר. קצרה היריעה מלפרט נימוקים רבים נוספים המצדדים במהלך כדוגמת יכולת מוגבלת בפיתוח מפקדים, תרומת השירות לחייל המשוחרר ביחידה שאינה מגדרית, מעגל החברים שרוכשים ביחידות מעורבות והשפעתו על החיים שאחרי הצבא..

לפי החלטת הרמטכ"ל אגף כוח האדם ידאג לשיבוץ אישי לכל לוחם, מפקד ואיש קבע בגדוד, כך שמסלולו האישי ימשך באופן מיטבי. כך גם באשר לאנשי המילואים ולמשתחררים משירות.

צה"ל יכין מענה לנוער המתגייס, ידאג להכנה ותמיכה לבעלי נתונים נמוכים ולמי שמתקשה בשפה העברית, ישבץ את המתגייסים לאחת מהעדפותיהם הראשונות בשאלוני ההעדפות שימלאו ובהתאם לקריטריונים שנקבעו ליעדי הלחימה, מספר היוצאים לקצונה והמשרתים בקבע יישמר ומעל לכל תישמר המורשת המפוארת של הגדוד וזכרם של החללים שנפלו על הגנת הארץ ושמירה על ביטחון המדינה.

אסכם כי החלטה זו נובעת מהרצון להטיב עם הנוער הדרוזי, לאפשר לו להשתלב בכלל יחידות הצבא ובכך להירתם באופן משמעותי יותר מהשירות הצבאי.

אלוף משנה וגדי סארחן

תגובות

6. רמי לפני 9 שנים
ענייני ואמיתי
5. אמיר לפני 9 שנים
הגיע הזמן
4. דור העתיד לפני 9 שנים
רוצים התפתחות והגשמה עצמית במדינה ובעולם,,,
3. אבא לפני 9 שנים
זו אחת ההחלטות החשובות שהתקבלו
2. דרוזי לפני 9 שנים
גאה
1. החלטה אמיצה לפני 9 שנים
לפזר את הנוער עפ"י יכולותיו

מומלצים