חולה לב הציל תינוק שנחנק מחתיכת אבטיח

כששמע צעקות לעזרה, סאלח מוסטפא, חולה לב שבחזהו מושתל דפיברילטור אוטומטי לא היסס וזינק לעבר הבית הסמוך כדי לסייע. כתוצאה מההתרגשות והמאמץ החריג מכשיר הדפיברילטור שזיהה הפרעת קצב הופעל והעביר לו שוקים חשמליים.

27.05.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חולה לב הציל תינוק שנחנק מחתיכת אבטיח

סאלח מוסטפא בן 61 מושתל ICD (דפיברילטור אוטומטי) , היה בביתו בעראבה כששמע צעקות מבית המשפחה הסמוך הוא רץ במדרגות כדי לסייע , לבן אחיו, תינוק בן שנה שבלע חתיכה גדולה של אבטיח ונחנק.

צעקות ההורים לעזרה הזעיקו את סאלח והוא רץ במהירות לבית הסמוך. פעולות ההצלה שביצע הצילו את חיי התינוק והוא אף הצליח לחלץ את חתיכת האבטיח שנתקעה לתינוק בקנה הנשימה. אלא שדקות ספורות לאחר מכן, כתוצאה מהמאמץ החריג, הוא חטף מספר מכות חשמל חזקות ממכשיר הדפיברילטור האוטומטי שמושתל בחזהו.

סאלח מוסטפא הובהל למחלקת טיפול נמרץ לב במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה פוריה. ד"ר הלל שטיינר, מנהל היחידה להפרעות קצב וקוצבים,מסביר, "המאמץ העילאי גרם לדופק שלו לעלות בצורה דרמתית, כשהגיע לפה בדקנו את הזיכרון של הקוצב שמושתל בחזהו וראינו באנליזה שההתרגשות הגדולה גרמה לעליית דופק אותה המכשיר זיהה כהפרעת קצב מסוכנת".

ד"ר שטיינר מציין כי מכשיר הדפיברילטור החשמלי, ביצע את תפקידו - המכשיר נכנס לפעולה כשהוא מזהה הפרעת קצב ואז הוא מנסה להפסיק את ההפרעה בעזרת קיצוב ואח"כ שוקים חשמליים.

סאלח אושפז להשגחה ושוחרר למחרת, גם התינוק שנחנק אושפז להשגחה במחלקת ילדים במרכז הרפואי פדה פוריה, ושוחרר למחרת בריא ושלם.

סאלח מסכם, "שמחתי מאד לראות שהתינוק ניצל והוא בריא. מכות החשמל שקיבלתי מהמכשיר כאבו מאד, זה כמו מכת אגרוף חזקה. אבל אם הייתי צריך לעשות זאת שוב הייתי פועל בדיוק באותו אופן ".

סאלח והרופא

תגובות

1. . לפני 9 שנים
כל הכבוד לו

מומלצים