תנועת המורים במאבק להקצאת תקציבים לצמצום מספר הילדים בכיתה

הצורך בהקטנת הכיתות בבתי הספר הציבוריים הוא אחד הנושאים שלגביהם יש קונצנזוס ציבורי, תנועת המורים:"החל מהתקציב המדינה הקרוב יש לתקצב מתקציב ממשלתי את הורדת תקן הכיתות לרף מקסימלי של 32 תלמידים לכיתה, בכל הארץ".

23.06.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תנועת המורים במאבק להקצאת תקציבים לצמצום מספר הילדים בכיתה

בימים אלו פועלת תנועת המורים ליישום הנושא במסגרת "תקציב שני אחוז" התארגנות מהשטח לתקציב מדינה חברתי ואחראי להקצאת  2% מתקציב המדינה לבריאות,חינוך ודיור

תנועת המורים במאבק להקצאת תקציבים לצמצום מספר הילדים בכיתה והשוואה למדינות ה OECD החל מהתקציב הקרוב.

ליבי רסקין מתנועת המורים:" הכיתות בבתי הספר הציבוריים בישראל הן מהצפופות בעולם המערבי. מבין 32 המדינות הנסקרות בדוח של ארגון ה-OECD לשנת 2014, מדורגת ישראל במקום ה-29 במדד גודל הכיתה הממוצע.

הצורך בהקטנת הכיתות בבתי הספר הציבוריים הוא אחד הנושאים שלגביהם יש קונצנזוס ציבורי ומקצועי רחב, הן בקרב ההורים והן בקרב ציבור המורות והמורים.כאחד השינויים החשובים ביותר הנדרשים במערכת החינוך.

בנוסף הצפיפות בכיתה מגבירה את רמת הרעש והאלימות ומקטינה את יכולת הריכוז והקשב של התלמידים. יש לה השפעה קריטית על היכולת שלנו, המורות והמורים  , להעניק יחס אישי לתלמידינו, לקיים הוראה איכותית המקדמת כל תלמיד ועל הזמן האפקטיבי שמוקדש להוראה במהלך השיעור.

גם המחקר תומך בדרישה זו, ונמצאה השפעה חיובית להקטנת גודל הכיתות – במיוחד בכיתות הנמוכות, ובמיוחד עבור אוכלוסיות מרקע סוציואקונומי נמוך, על ההשגים הלימודיים של התלמידים. נושא זה הוא אחד הסעיפים המרכזיים בדרישות החינוך במסגרת קמפיין תקציב 2%, שתנועת המורים חברה בו לקידום תקציבי הנושאים החברתיים בתקציב הקרוב.

לכן יש לתכנן לאלתר תוכנית חומש להקטנת הצפיפות בכיתות, שמטרתה להביא את גודל הכיתה לממוצע ה-OECD לכל היותר וליישם את החלטת הממשלה מס' 3020 משנת 2008, להקטנת גודל הכיתה המקסימלי ל-32 תלמידים במקום התקן הנוכחי, שעומד על 40 תלמידים"
בימים אלו תנועת המורים פועלת במסגרת "תקציב שני אחוז". שילוב כוחות נדיר של מתמחים לרפואה, ארגון גננות, תנועת המורים, הדיור הציבורי, מועצת התלמידים והנוער הארצית

תגובות

מומלצים