המדריך הקצר למטייל באמסטרדם

המדריך הקצר למטייל באמסטרדם. גלריות, סטודיו לעיצוב, מוזיאונים, שווקים ועוד המון דברים כיפיים אפשר לעשות באמסטרדם מבלי שהם יעלו לכם אפילו גרוש אחד.

30.06.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המדריך הקצר למטייל באמסטרדם

גלריות, סטודיו לעיצוב, מוזיאונים, שווקים ועוד המון דברים כיפיים אפשר לעשות באמסטרדם מבלי שהם יעלו לכם אפילו גרוש אחד.

אז אם כבר רכשתם כרטיסים לאחת מאותן טיסות לאמסטרדם, ואתם רוצים לבלות בעיר מבלי להיכנס להוצאות נוספות, הנה כמה מקומות חינמיים שתוכלו לטייל בהם באמסטרדם.

גלריות
מוזיאון ואן גוך הוא אולי יעד שכדאי לא להחמיץ באמסטרדם (אם כי הוא די צפוף ויקר), אבל סצנת האומנות העכשווית משגשגת דווקא בגלריות עצמאיות קטנות שהן הרבה יותר נגישות למי שמטייל באמסטרדם עם תקציב מוגבל. תוכלו לבלות אחר הצהריים ברכיבה על אופניים בין הגלריות הבולטות יותר כמו Radar, גלריה לאומנות ולאדריכלות שכוללת תערוכות בעלות השראה אורבאנית; Galerie Fons Welters, שהוא חלל תעשייתי מלא במתקנים ובאומנות שפניהם נשואות קדימה; או KochxBos, שהוא בעצם סלון ברחוב של בתי מגורים שעבר מהפך והפך לגלריה שמתמקדת בקיטש וביצירות אומנות סוריאליסטיות. שלוש גלריות אלה נמצאות בסביבה השקטה והציורית של אזור Jordaan, שבה תוכלו למצוא גלריות קטנות רבות נוספות חבויות בין הרחובות עטויי העצים.

Droog – סטודיו לעיצוב רעיוני
ההולנדים לוקחים את עניין העיצוב ברצינות רבה. Droog, סטודיו לעיצוב רעיוני הוקם בשנת 1990 ונותר אחד מחלוצי העיצוב ההולנדי. החנות ואולם התצוגה של הסטודיו באמסטרדם הם חובה לכול מי שמתעניין במבט המודרניסטי. בין הקלאסיקות תוכלו לראות בתצוגה את התיבה מרובת המגירות של Tejo Remy, שהוא מוצג שמורכב ממספר מגירות עץ שקשורות זו לזו כאילו באופן אקראי באמצעות חגורת בד.

הכתובת: Staalstraat 7b, טלפון +310205235059, http://www.droog.com/. המקום פתוח בימים שלישי עד ראשון בין השעות 11 בבוקר עד 6 אחה"צ. המקום סגור בימי שני.

מוזיאון – The Eye Film
אמנם, במוזיאון Eye Film מתקיימים מדי פעם אירועים בתשלום, אבל במרתף, תוכלו ליהנות מתערוכת קבע חינמית. חדר הפנורמה מקיף את המבקרים עם כ-100 קטעי סרטים וסצנות שמוקרנים על הקירות ואפשר להתבונן בהן דרך שבעה לוחות בקרה. השעשוע, שהוא אולי הפופולרי ביותר, הם דוכני הצפייה שתוכננו במיוחד, בקתות עתידניות שכוללות ספה קטנה למבקרים כדי שיוכלו לצפות בסרטים (לפעמים צריך להתאזר בסבלנות עד שמתפנה מקום). שווה גם להתבונן מקרוב על המבנה עצמו שעבר למיקומו הנוכחי בשנת 2012 וכעת הוא בעל מבנה חדש ודרמטי עם זוויות משוננות וקירות מנצנצים. מהבר ומהמסעדה תוכלו ליהנות גם מנוף נפלא.
הכתובת: IJpromenade 1, טלפון: +310205891400, www.eyefilm.nl. המרתף פתוח כל יום בין השעות 10 בבוקר ו-6 אחה"צ.

שווקים
באמסטרדם שווקים רבים, ולכול אחד אופי משלו כמו: שוק Albert Cuyp השוק היומי ב-De Pijp, שם תוכלו לקנות מוצרי מכולת במחירים נמוכים, או שוק האיכרים השבועי Noordermarkt ב-Jordaan שם תוכלו למצוא את כול סוגי המזון האורגני.
בשוק הפשפשים Waterlooplein תמצאו עתיקות או חליפות וינטג' והרבה תמונות וחלקי מצלמות. וב-Bloemenmarkt, שוק הפרחים, תמצאו שוק ייחודי עם המון צבעונים. ואם אתם מחפשים שוק עכשווי יותר, כדאי לבקר ב-Moderne Hippies, המקום הטוב ביותר לדוכני רוכלים.
השווקים Waterloopleinmarkt, Waterlooplein – פועלים בימים ראשון עד שבת בין 9 בבוקר ל-6 אחה"צ. שוק הפרחים פועל בין שני לשבת בין השעות 9 בבוקר עד 5:30 אחה"צ ובשבת בין 11 בבוקר ל-5:30 אחה"צ.

לכתבה נוספת שיכולה לעניין אתכם בנושא חופשה משפחתית באמסטרדם לחצו כאן

אמסטרדם

התמונה ממאגר התמונות PIXBAY

תגובות

מומלצים