החופש הגדול מזמן לילדים ולבני נוער סכנות רבות במרחב הציבורי ובמרחב הוירטואלי‎

כך אמרה יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, בכינוס הראשון לוועדה שבחרה לעסוק בשני נושאים חשובים ורלוונטיים לימי חופשת הקיץ : בטיחות ילדים במרחב הציבורי ובתחומי הבית ובטיחות באינטרנט.

01.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החופש הגדול מזמן לילדים ולבני נוער סכנות רבות במרחב הציבורי ובמרחב הוירטואלי‎

בדיון בוועדה השתתף הזמר אביב גפן שהציג את סרטו שעוסק בסכנות לילדים ברשת האינטרנט

"מרבית הילדים נפגעים בסביבה הטבעית שלהם ולכן חשוב מאוד להעלות את הנושא למודעות על מנת להסב את תשומת ליבם של ההורים. לגבי האינטרנט, יש ברשתות גם דברים חשובים, אבל חשוב שההורים ובני הנוער יהיו מודעים לסכנות", אמרה ח"כ שאשא-ביטון.

הזמר והיוצר אביב גפן הופיע היום בוועדה לזכויות הילד וסיפר על סרטו "עולם חדש". הדיון עסק בסכנות ברשת האינטרנט והדרכים להתמודד איתן. גפן הסביר כי סרטו נועד להילחם בתופעות של אלימות ומין נגד ילדים באינטרנט. הסרט נפסל לשידור בערוץ 2 בגלל טענות לפרסומת סמויה וגפן ביקש מחברי הכנסת בוועדה שיסייעו לו להביא את הסרט לשידור בערוצי הטלוויזיה. "הסרט הזה חשוב יותר מכל THE VOICE ", אמר גפן. יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון הודיעה כי תפנה לרשות השניה ותפעל להקרנת הסרט. "מדובר בסרט חשוב ביותר שמסביר באופן ברור את הסכנות שברשת. אביב גפן מדבר אל בני הנוער בשפתם והם מוכנים להקשיב לו". 

גלעד בנט יועץ משפטי של המשרד לביטחון פנים אמר לוועדה כי במחצית הראשונה של שנת 2015  דווחו 1154 מקרים של קטינים שהיו מעורבים בעבירות אינטרנט, בעיקר בעבירות של מוסר, סמים וסדר ציבורי. בנוסף הודיע כי נסגרו עשרות אתרים שמכרו סמי פיצוציות לילדים ולבני נוער. "על מנת שהדיווחים יבשילו לכדי כתב אישום יש צורך בראיות מוצקות, אך הראיות בעבירות סייבר הן לרוב נדיפות".

יו"ר הועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון הודיעה כי תקיים פגישות עבודה מצומצמות בנושאי אכיפה וחקיקה כדי שעבודת המשטרה בתחומים הללו תהיה יעילה יותר. בנוסף אמרה כי יש להחיל הגבלות מסוימות על הגלישה במרחבים הציבוריים כדי שלא יתאפשר לבני נוער ולילדים להתחבר במרחב הציבורי לאתרים בעלי אופי מיני ואלים.

מוקדם יותר דנה הוועדה בפגיעות של ילדים ובני נוער במהלך החופש. לדברי אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם, מדי קיץ מתים 40 ילדים המהווים שליש ממקרי המוות של ילדים ובני נוער בכל שנה.

בדיון הופיעו אטי וחנוך שינדלר הורים לפעוטה בת שנה וארבעה חודשים שטבעה בבריכת השחייה בבית המשפחה לפני מספר שנים. ההורים הופיעו בוועדה וסיפרו את סיפורם המצמרר כדי לקדם המודעות לסכנה שבבריכות פרטיות. יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון אמרה כי הגישה הגישה הצעת חוק לגידור בריכות שחיה ומקורות מים. כמו כן הודיעה כי הוועדה תפעל לקידום התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים.

תגובות

מומלצים