מה מסתירה מועצת דליה מעיני התושבים בשלטי החוצות בתחומה?

מישהו במועצת דליה מתנהג ברכוש הציבורי כרכוש פרטי, עניין שילוט החוצות של החברות יכול להכניס אלפי ש"ח לקופת המועצה שידעה לגבות מעסקים מקומיים ולא מזרים, המבקרת כתבה, המפרסם שוכר פרסום ממקומי.

05.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה מסתירה מועצת דליה מעיני התושבים בשלטי החוצות בתחומה?

אמיר עיסמי יו"ר ועדת המכרזים במועצת דליה לא יודע איך להסביר איך זה שמכרז השילוט עד היום לא הובא לדיון בוועדה, אמיר אומר מפורשות מזה הרבה זמן שהוא יבדוק עם רפיק והגזבר את העניין, אמיר אמר ובזה נגמר.

דאלית אל כרמל מרושתת בשילוט חוצות של חברות פרסום במקומות הציבוריים ובמקומות הפרטיים, יש לשים לב שאנחנו לא מדברים על העסקים המקומיים שהציבו שילוט בעסק שלהם, אלא על אותם חברות פרסום שמפרסמות כאן, חברות גדולות מכל הארץ ובתמורה לא משלמות אף ₪ למועצת דליה מזה 10 שנים.

אחראי על רישוי עסקים והצבת שילוט שלח שומות ותיעד לא פעם את עבודתם של החברות האלה וכל החומרים הועברו למשרד ראש המועצה.

רפיק שכיתב את הממונה על המחוז במשרד הפנים יוסף משלב טען שיש בדליה רק 4 שלטי חוצות על קיר מגרש הכדורגל, רפיק לא ספר ככל הנראה את מספר השלטים, או שרצה להמעיט בעניין השאילתה בתשובתו למשלב.

היום בתחום דאלית אל כרמל יש קרוב ל30 שלטי חוצות שלא משלמים ₪ אחד לקופת המועצה ועל זה כתבה מבקרת המועצה עו"ד סועאד חסון כתשובה לשאלתנו.

1. הסדרת נושא השילוט בתחום המועצה עלה במספר דוחות ביקורת שערכה הח"מ. האחרון הוא דו"ח הביקורת לשנת 2012 שכלל עדכון נכון לסוף שנת 2013.  מפנה את כב' לאמור בדו"ח,
סעיף 1.6, עמודים 44-50 .

2. צר לי שחרף המלצות ופניות שונות ונישנות בנושא, טרם הוסדר תחום השילוט והשלטים, בין היתר, המפרסמים לכאורה המשיכו לפרסם שלטים בשטחים ציבוריים ללא היתר כדין.

3. במהלך שנת 2014 נערך סקר שילוט עסקים והוטמע במערכת הגביה. המועצה צפויה להוציא הודעות חיוב למפרסמים.  נוסף על כך, דווח כי המועצה נערכת לפרסם מכרז בנושא מתן רשות שימוש ופרסום שלטים בשטחים הציבוריים בתחומה, יתרה זו, דווח כי נשלחו התראות למפרסמים שלטים שלא כדין בשטחים ציבוריים.

4. ראוי להפנות את השאילתא שבנדון והשאלות שכב' מעלה בהתייחס להפעלת סמכויות ראש המועצה בתחום זה אליו ולקבל את תגובתו.

מודה על פנייתך אלינו.

בכבוד רב, סועאד זהראלדין-חסון, עו"ד מבקרת המועצה

יש לציין שמהשיחות עם חברות הפרסום, הם אומרים בגלוי, שהם משכירים שטח פרסום ואין להם כל עניין וחלק בשילוט שנמצא, הם מחזיקים בחוזה מול אותם משרדי פרסום מהכרמל.

המגרש בדליה

רק לפני מספר חודשים הערנו על המפגע שכלל לא מטופל, קישור לכתבה שהתפרסמה כאן תחת הכותרת

מדוע רפיק לא פועל נגד השלטים האלה?
 
בקיר מגרש הכדורגל בדאלית אל כרמל מספר שלטי חוצות שעובדים כל השנה ובתמורה לא משלמים שקל אחד לטובת הקופה הציבורית ואת הלכלוך מהשלטים משאירים בשטח, מדוע ראש המועצה מהגן על בעלי השלטים?.

תגובות

10. ישראלי לפני 9 שנים
מחנה בלאטה
9. מואטן לפני 9 שנים
הרבה כסף המועצה משאירה אצל המפרסמים
8. ראיי לפני 9 שנים
רפיק אכזבה גדולה
7. מעניין לפני 9 שנים
מאת חלבי
6. חלבי אמתי לפני 9 שנים
למספר 4 טועה בהחלט
5. מחנך לפני 9 שנים
מה מסתרים מהתושבים
4. الباجي حبسي לפני 9 שנים
لقد دار الدولاب
3. חלבי קוח לפני 9 שנים
לעולם זה לא יגמר
2. דלאוי בעל עסק לפני 9 שנים
להגיש תלונה במשטרה
1. אחמד לפני 9 שנים
מועצה של קונבינות

מומלצים