סכנת חיים בכבישים העוברים במג'אר

משרד התחבורה מבקש להטיל אל מועצת מג'אר את האחריות לטיפול בכבישים 806 ו-807 העוברים ביישוב, המועצה מתקשה, עמותת אור ירוק "על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לקחת את האחריות".

17.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סכנת חיים בכבישים העוברים במג'אר

לאחרונה שלח מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, מכתב למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עוזי יצחקי, בו הוא מבקש ממנו לטפל בכבישים 806 ו-807, כבישים העוברים באמצע המועצה המקומית מג'אר.

פנייתו של אבואב נעשתה לאחר שראש המועצה המקומית מג'אר ניסה במשך זמן רב לפנות לכל גורמי משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל ללא הצלחה, בבקשה לטפל בכבישים אלו. במכתב מציין אבואב את הבעיה בכבישים אלו: "בסיור אשר ערכנו במקום התרשמנו מתשתית מסוכנת ומיושנת אשר מנקשת את התנועה מכביש 65 ומכביש 85 אל היישוב וממנו" ומוסיף כי "יש להתאים את הדרך לנפחי התנועה, להסדיר את הגאומטריה, להוסיף נתיבים ולהתקין תאורה. נדרש מעבר מסודר לדרך עירונית בכניסה ולדרך בינעירונית ביציאה מהישוב".

הבעיה, מציין אבואב, היא כי משרד התחבורה מבקש להטיל אל מועצת מג'אר את האחריות לטיפול בכביש: "הטלת תחזוקת והסדרת הכביש באמצעות המועצה המקומית נדונה לקשיים רבים... גם אם בתוך הישוב מאג'ר האחריות המוניציפאלית חלה על המועצה המקומית אנו קוראים לכם לנהל את ההסדרה הנדרשת ולפקח על קבלני הביצוע".

בסיום המכתב, כותב אבואב את ההשלכות החמורות שעלולות להיגרם כתוצאה מאי טיפול בכביש מסוכן זה: "העדר פיתוח תחבורתי של הכבישים 806 ו-807 יחמיר את תוצאות התאונות ויגרום לפגיעה יומיומית במשתמשי הדרך, אנו מבקשים וממליצים לתעדף כבישים אלו באמצעות המלאי התכנוני".

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים, גם הכבישים אשמים. מתחילת השנה חלה עלייה של כ-24% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לקחת את האחריות על כך ולמצוא את הפתרונות שיובילו להפחתת מספר ההרוגים בכבישים".

תגובות

מומלצים