בשל חשש ביטחוני תצומצם כניסת ערבי ישראל לרצועת עזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי הודיע כי בשל חשש ביטחוני תצומצם כניסת ערבי ישראל לרצועת עזה

23.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מתאם פעולות הממשלה בשטחים,  האלוף יואב (פולי) מרדכי: "חמאס עלול לנצל את הזיקה של עזה לערבי ישראל ואף מחזיק שני אזרחים ישראלים תמימים בניגוד לרצונם, מהם אחד בן הפזורה הבדואית. בעת הנוכחית לכניסת ערבים ישראלים לרצועה יש השלכות ביטחוניות".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, המליץ על צמצום מספר ערבי ישראל הנכנסים לרצועת עזה, מחשש לסיכון חייהם, נוכח המצב הביטחוני השורר ברצועת עזה. מפקד פיקוד דרום, האלוף סמי תורג'מן, קיים הערכת מצב ביטחונית וקיבל את ההמלצה על צמצום כניסת ערביי ישראל, אשר תיבחן מעת לעת. נציין כי מקרים פרטניים יבחנו בהתאם לשיקולים הביטחוניים ולצורך ההומניטארי.

בשל האירועים האחרונים, עולה חשש כי ארגון הטרור, חמאס, ינצל את ערבי ישראל המגיעים לבקר את בני משפחותיהם ברצועת עזה. חשש זה מתחדד בשל החזקתם של שני אזרחים ישראליים, על ידי חמאס, כאשר אחד מהם הינו בן המגזר הבדואי.

כיום מותרת ומאושרת כניסת ערבי ישראל לרצועת עזה לצורך ביקור קרובי משפחה מדרגה ראשונה, השתתפות בהלוויה, השתתפות בחתונה ואיחוד עם בני/ות זוג, לרבות הצטרפות ילדיהם. על פי נתוני חציון ראשון לשנת 2015, ניתן לראות כי 762 ישראלים ערבים נכנסו לרצועת עזה 762, בעיקר למטרות ביקור חולים ואיחוד משפחות.

תגובות

מומלצים