הרב אקשטיין העביר סיוע לדרוזים בסוריה

הרב יחיאל אקשטיין ושיך מוופק טריף וספואן מריח השלימו הלילה בירדן העברת סיוע הומניטרי ואחר למשלחת הדרוזית הסורית שביקרה בירדן, שני הצדדים רואים בסיוע של הרב אקשטיין לדרוזים חשיבות עליונה.

29.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הרב אקשטיין העביר סיוע לדרוזים בסוריה

בשעות הקרובות יחזרו לארץ מירדן הרב אקשטיין וראש העדה הדרוזית שיך מוופק טריף והאחראי על מלגת סלים שופי ז"ל ספואן מריח לאחר ששהו לילה אחד בירדן, בו נפגשו עם משלחת רמת דרג שהגיעה מסוריה לקבל את הסיוע שהעביר הרב אקשטיין.

יש לציין שהקרן למלגות ע"ש של המנוח סלים שופי הוקמה בסיוע חה"כ אבי דיכטר, שהוא אישית מעורב במהלך של המפגש בירדן והעברת התרומות לדרוזים בסוריה.

אלה הפרטים הראשונים שאנו יכולים למסור ברגע זה, למהלך הסיוע, בהמשך נפרסם גם תמונות מהמפגש.

ירדן
.

הרב יחיאל אקשטיין הקים את הקרן לידידות לפני כשלושים שנה כהזדמנות לחיזוק הקשר בין נוצרים אוהדי ישראל  בארה"ב לבין העם היהודי ומדינת ישראל, והיה מחלוצי ביסוס הקשר האסטרטגי בין מדינת ישראל לבין הקהילות האוונגליות בארה"ב ובעולם. היחסים הללו עמדו במבחנים רבים ומהווים נדבך חשוב בחוסן הלאומי של מדינת ישראל ובתמיכה לה היא זוכה בקרב קהלים רחבים בעולם הנוצרי.

הרב יחיאל אקשטיין הינו רב אורתודוקסי ומנהיג חברתי הנשען על תפיסות אוניברסאליות של צדק ועל זכותו הלאומית של העם היהודי לעצמאות בארצו, וכן בעל רגישות חברתית יוצאת דופן.

הרב אקשטיין הוא מגייס הכספים הראשי של הקרן לידידות, ובזכות היכרותו הקרובה עם שתי הקהילות עימן הוא עובד, הנוצרית – אוונגלית והיהודית - ישראלית ועם צרכיהן, הוא הפך את הקרן לידידות, עם השנים, לארגון פילנתרופי בעל מחזור שנתי של 100 מיליון דולר בשנה המיועד לעשיית טוב לנזקקים בישראל ובתפוצות. בעשר השנים בהן פועלת הקרן בישראל היא השקיעה למעלה ממיליארד שקלים בסיוע לאזרחי ישראל וליהודים במצוקה בתפוצות, בעיקר בתחומי העלייה, הקליטה, עוני ורווחה, והחוסן הלאומי.

ירדן

הקרן לידידות מממנת ל 28 סטודנטים דרוזים את הלימודים מתאריך 10/3/14

מלגה ע"ש סלים שופי ז"ל חולקה בכפר ג'וליס ל28 סטודנטים דרוזים מהכרמל והגליל, השותפים למפעל מנכ"ל המלגה ספואן מריח, אבי דכטר, דב תמרי, מנכ"ל הקרן לידידות ציון גבאי והיו"ר יחיאל אקשטיין.

עבור הסטודנטים ובני משפחתם זו לא עוד מלגה, זו מלגה של כל מסלול הלימודים עבור ה28 סטודנטים שיכולים להיות רגועים ושקטים ובעיקר מרוכזים בלימודים.

המלגה על שם סלים שופי ז"ל ששירת בסיירת מטכ"ל והשתחרר בדרגת רב סרן וכיהן בתפקיד ראש מועצת מג'דל שמס שנים רבות.

לאירוע חלוקת המלגות שהתקיים בג'וליס, הגיעו חבריו, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר דב תמרי, השר לשעבר אבי דיכטר, ראש מועצת מג'דל שמס דולאן אבו סאלח, ראש מועצת ירכא והיב חביש ובני משפחת שופי ועוד.

בשם הסטודנטים דיברה אייה גאנם שהודתה לקרן ולשותפים ובעיקר פנתה בבקשה להנהגה הדתית הדרוזית, לאפשר לבנות הדרוזיות להשתלב במערך ההשכלה בצורה שקטה מבלי להקשות על ההורים, אייה בפנייתה להנהגה הדתית אמרה:"תסמכו עלינו אנחנו יודעות לכבד את המנהגים ואתם רק תתגאו בנו בעתיד".

סלמאן עאמר ראש מועצת ג'וליס, רואה במעמד מכובד זה צעד ראשון שיוצא מכפרו ג'וליס, סלמאן אחד האנשים שמעודד השכלה וחינוך בעדיפות ראשונה למען הדורות הבאים.

ככל ששומעים בהקלטות את השר אבי דיכטר מבינים עד כמה סלים שופי ז"ל היה נחוש ורצה לעזור לבני העדה הדרוזית בישראל, בגולן ובסוריה.

דולאן אבו סאלח הודה להנהגת הקרן לידידות ולעומד בראשה הרב יחיאל אקשטיין, בשמו ובשם משפחת שופי ומג'דל שמס.

חלוקת המלגות

דב תמרי דיבר על הדרוזים שיכלו אם היתה ניתנת להם ההזדמנות לתרום גם כמו תרומתו של סלים, דב התייחס לנושא של תעודת הזהות שניתנה בצורה לא נכונה לאוכלוסייה בגולן דאז, דב ציין בפנינו שכל תקוותו היום זה להמשיך להתעסק במקצועו כמרצה.

ספואן מריח מנכ"ל המלגה שארגן הכל, דיבר על חשיבות המלגה לאותם סטודנטים שנבחרו מבין שרשרת גדולה של מועמדים, בתקווה להמשיך להוביל לעזרה בעתיד לעוד ועוד סטודנטים.

 

הכל בסרטונים

 {YouTubeVideo id=C-P1mOtGFS8}

 {YouTubeVideo id=b5pgV600_7U}

תגובות

5. חלבי לפני 9 שנים
יש
4. חלבי לפני 9 שנים
כל הכבוד
3. סלים לפני 9 שנים
אדם מיוחד שאאוהב לעזור
2. דליה לפני 9 שנים
תושב דליה
1. דרוזי לפני 9 שנים
אין מילים

מומלצים