איפה החיילים הדרוזים משובצים אחרי פירוק חרב

30.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איפה החיילים הדרוזים משובצים אחרי פירוק חרב

מדברי רח"ט תומכ"א תא"ל מירב קירשנר בתדרוך לכתבים: "אחרי למעלה מ40 שנה בצה״ל בגיוס יוני קיבלנו החלטה לסגור את גדוד 299 גדוד יעודי לבני העדה הדרוזית.".

תא"ל מירב קירשנר:"הגענו לזה כי נאלצנו לכפות על היקף של 70-100 לוחמים דרוזים כדי להגיע ליעד, יותר ויותר הם ביקשו להשתבץ כאחד המלש"בים להעדפות שלהם".

"אנחנו מציגים את זה כאות כבוד לבני העדה, בני העדה הדרוזית לא מזכירים היום את הרצון שלהם ל 299, ככה שנים אחורה, נאלצנו לשכנע אותם ללכת לשם כדי לקיים את 299, לא רצינו לכפות".

תא"למירב קירשנר: "לראשונה צה״ל ישבץ מלש״בים אחרי ש100 אחוז מהדרוזים ממלאים שאלון העדפות ובני העדה הדרוזית יקבלו שיבוץ על בסיס העדפות, בשקט מוצג העדפות אחת או שתיים שלהם, זה תחילתו של שילוב, בו אנשים יצמחו ויוכלו להתקדם בכל יחידות הצבא להבדיל מהגדוד הבדואי, הדרוזים מתגייסים מתוך שירות חובה, לא מתנדבים. אין להם פער כמעט אל מול האוכלוסייה הישראלית, פערי שפה רלוונטים למיעוט מצומצם של מלש״בים".

"הדרוזים משולבים באופן מלא בעתודה. 70% ממי שבעתודה לומד הנדסיות, זה אוכלוסיה אחרת, שווה לנוער שלנו ומציגה למעלה מ80% של גיוס ומיצוי מאוד גבוה ללחימה".

תא"למירב קירשנר: "המלש"בים התגייסו ליחידות: מג"ב, גולני, פקע"ר, כפיר, הנדסה, גבעתי, צנחנים, הגנ"א, מ"צ, איסוף קרבי, נח"ל, חיל תותחנים, תקשוב ושריון".

חיילי חרב

תגובות

מומלצים